Sunday, March 31, 2019

Kiusatus - Temptation #5 : 31.03.19

Kiusatus - Temptation        5

1. Korintlastele 10:13
13 Teid ei ole veel tabanud muud kui inimlik kiusatus; aga ustav on Jumal, kes ei lase teid rohkem kiusata kui te suudate kanda, vaid ühes kiusatusega valmistab ka väljapääsu, nõnda et te suudaksite kanda.

Everyone has to deal with temptation
   Kõik peavad kiusatusega tegelema
            Win the battle in your mind, and overcome temptation
               Võida lahing oma mõistuses ja saa võitu kiusatusest
            The devil tries to use your weakness to destroy you
               Saatan püüab kasutada sinu nõrkuseid, et sind hävitada
            You need Jesus to help you
               Sul on vaja Jeesuse abi

There are 2 ways to approach temptation – Trying vs Training
   Kiusatuse vastu on 2 viisi – Üritamine vs Treenimine
            Try is a pass/fail mentality
  Üritamine on 50-50 mentaliteet

1. Timoteosele 4:7-8
7 Ent kõlvatut ja vananaiste vada väldi, aga harjuta ennast jumalakartuses.
8 Sest ihulikust harjutusest on pisut kasu; aga jumalakartusest on kasu kõigile asjadele ja sellel on käesoleva ja tulevase elu tõotus.

            There are things you try to do, but you should train to do them
               On asju, mida sa teha üritad, aga peaksid nende tegemist hoopis treenima 
            Give your best effort, but trying is not enough
               Anna endast parim, aga üritamine ei ole piisav
            
Not sin management, but becoming spiritually developed
   Mitte saada patuga hakkama, vaid vaimulikult areneda
You will need to develop spiritual disciplines
   Sa pead arendama vaimseid distsipliine
            Start where you are, and build on that
               Alusta sealt, kus sa oled, ja ehita sellele
            If you train, you can reach your goal
               Kui sa treenid, siis sa jõuad oma eesmärgini

We are to be followers of Jesus
   Me peame olema Jeesuse järgijad

Heebrealastele 4:15
15 Sest meil pole niisugune ülempreester, kellel ei oleks kaastundmust meie nõtrustega, vaid kes kõiges on kiusatud otsekui meie, siiski ilma patuta.

Jesus knew how to live, He is our example
   Jeesus teadis, kuidas elada, Ta on meie eeskuju

Luuka 4:1-4                          
1 Siis tuli Jeesus, täis Püha Vaimu, tagasi Jordani äärest, ja ta aeti Vaimu läbi kõrbe;
2 ja nelikümmend päeva kurat kiusas teda. Ja ta ei söönud midagi neil päevil. Ja kui need möödusid, tuli temale nälg.
3 Siis ütles kurat temale: "Kui sa oled Jumala Poeg, siis ütle sellele kivile, et ta leivaks muutuks!"
4 Jeesus vastas temale: "Kirjutatud on, et inimene ei ela ükspäinis leivast!"

Jesus overcame temptation with the Word 
   Jeesus võitis kiusatuse Sõnaga
            Be disciplined and develop holy habits
 Ole distsiplineeritud ja arenda pühasid harjumusi
            God speaks to us through His Word, so study daily
               Jumal räägib meiega läbi oma Sõna, seepärast õpi iga päev
            
Laulud 119:11
11 Ma panen su sõna tallele oma südamesse, et ma ei teeks pattu sinu vastu!

Bible in our hearts will change how we: think, speak, act
   Piibel meie südames muudab, kuidas me: mõtleme, räägime, käitume

Laulud 119:98-100
98 Sinu käsud teevad mind targemaks mu vaenlastest, sest nad on minu päralt igavesti!
99 Ma olen mõistlikum kui kõik mu õpetajad, sest ma olen mõlgutanud mõttes su tunnistusi!
100 Ma olen arukam kui vanad, sest ma panen tähele su korraldusi!

When you receive the Word you get: wisdom, insight, understanding
   Kui sa võtad Sõna vastu, siis sa saad: tarkuse, arukuse, mõistmise

Ps 119:102-104
102 Ma ei tagane sinu seadustest, sest sina õpetad mind!
103 Kui mahe on su ütlus mu suulaele, enam kui mesi mu suule!
104 Su korraldustest ma olen saanud arukaks, sellepärast ma vihkan kõiki vale teeradu!

            You will begin to hate the wrong way in life
               Sa hakkad vihkama vale teed elus
            You will be able to avoid bad decisions
               Sa saad võimeliseksvältima halbu otsuseid
            Train yourself in the Word of God
               Treeni ennast Jumala Sõnas


No comments:

Post a Comment