Sunday, April 2, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #5 : 02.04.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    5

2. Moosese 6:2-3                                         New Living Translation
2 Ja Jumal rääkis Moosesega ning ütles temale: „Mina olen Issand.
3 Mina olen ennast ilmutanud Aabrahamile, Iisakile ja Jaakobile Kõigeväelise Jumalana, aga oma nime Jahve ei ole ma neile teatavaks teinud.

Jesus is Yahweh
   Jeesus on Jahve
Whatever you need God to be, He says, “I Am!”
   Kõik, mida sa vajad, et Jumal sulle oleks, Ta ütleb: “Ma Olen!”
   God has 7 redemptive names
     Jumalal on 7 lunastavat nime
          Healer, Peace, Presence, Righteousness, Victory, Shepherd, Provider
            Tervendaja, Rahu, Ligiolu, Õigsus, Võit, Karjane, Varustaja

Johannese 6:35                               
35 Jeesus ütles neile: „Mina olen eluleib. Kes minu juurde tuleb, see ei nälgi iialgi, ja kes minusse usub, see ei janune enam iialgi.       

He is Yahweh Ra-ah – The Lord our Shepherd
   Tema on Jahve Ra-ah – Isand, meie Karjane

Laulud 23:1-2
1 Taaveti laul. Issand on mu karjane, mul pole millestki puudust.
2 Haljale aasale paneb ta mind lebama, hingamisveele saadab ta mind;

            “My” is a statement of relationship
               “Minu” viitab suhtele

Laulud 23:6
6 Ainult headus ja heldus järgivad mind kõik mu elupäevad ja ma jään Issanda kotta eluajaks.

Hesekiel 34:15
15 Mina ise hoian oma lambaid ja mina viin nad hingama, ütleb Issand Jumal.

            You never have to worry about your future
               Sa ei pea mitte kunagi oma tuleviku pärast muretsema
            He is watching over you
               Tema valvab sinu üle

Jesaja 53:5-7                                     New Living Translation
5 Ent teda haavati meie üleastumiste pärast, löödi meie süütegude tõttu. Karistus oli tema peal, et meil oleks rahu, ja tema vermete läbi on meile tervis tulnud.
6 Me kõik eksisime nagu lambad, igaüks meist pöördus oma teed, aga Issand laskis meie kõigi süüteod
tulla tema peale.
7 Teda piinati ja ta alistus ega avanud suud nagu tall, keda viiakse tappa, nagu lammas, kes on vait oma niitjate ees, nõnda ei avanud ta oma suud.

Yahweh is the shepherd, who became a sheep
   Jahve on karjane, kes sai lambaks
            The Lamb of God took our place on the cross
               Jumala Tall võttis meie koha ristil

1. Peetruse 2:22-25                                     New Living Translation
22 „Tema ei teinud pattu ega leitud pettust tema suust”;
23 ta ei sõimanud vastu, kui teda sõimati; ta kannatas ega ähvardanud, vaid jättis kõik selle hoolde,
kes mõistab kohut õiglaselt;
24 ta kandis ise meie patud oma ihus üles ristipuule, et meie, olles surnud pattudele, elaksime õigusele; tema vermete varal te olete saanud terveks.
25 Teie olite ju „nagu lambad ekslemas”, kuid nüüd te olete pöördunud oma hinged Karjase ja Ülevaataja poole.

            Now He is watching over us
               Nüüd valvab Ta meie üle

Johannese 10:9
9 Mina olen uks. Kes iganes läheb sisse minu kaudu, see pääseb ning käib sisse ja välja ning leiab karjamaad.

Johannese 10:11
11 Mina olen hea karjane. Hea karjane annab oma elu lammaste eest.

This is how close our relationship is to be
   Nii lähedane peaks meie suhe olema

Johannese 10:14
14 Mina olen hea karjane ja tunnen omi ja minu omad tunnevad mind

Johannese 10:27-29
27 Minu lambad kuulevad minu häält ja mina tunnen neid ja nad järgnevad mulle
28 ning ma annan neile igavese elu ja nad ei hukku iialgi ning keegi ei kisu neid minu käest.
29 Minu Isa, kes on suurim kõigest, on nad mulle andnud, ja keegi ei suuda neid kiskuda Isa käest.

He is yours, and you are His
   Tema on sinu ja sina oled Tema oma
            He wants to be your Lord – Yahweh
               Ta tahab olla sinu Isand - Jahve

Ilmutuse 5:12-14
12 Nad hüüdsid valju häälega: „Tall, kes on tapetud, on väärt võtma väge ja rikkust ja tarkust
ja võimu ja au ja kirkust ja õnnistust!”
13 Ja kõike loodut taevas ja maa peal ja maa all ja meres ning kõike, mis on nendes, kuulsin ma hüüdvat: „Sellele, kes istub troonil, ja Tallele - õnnistus ja au ja kirkus ja võimus olgu igavesest ajast igavesti!”
14 Ja need neli olevust ütlesid: „Aamen.” Ning vanemad heitsid maha ja kummardasid.

Ilmutuse 7:17
17 sest Tall, kes on trooni keskel, hoiab neid kui karjane ja juhatab nad eluvee allikaile; ning Jumal pühib ära iga pisara nende silmist.”

We will go to heaven and worship Him forever
   Me läheme taevasse ja ülistame Teda igavesti
And He will continually shepherd over us
   Ja Tema jääb alatiseks karjaseks meie üle


No comments:

Post a Comment