Sunday, March 26, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #4 : 26.03.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    4

YHWH

2. Moosese 3:13-15                                     New Living Translation
13 Siis Mooses ütles Jumalale: „Vaata, kui ma lähen Iisraeli laste juurde ja ütlen neile: Teie vanemate Jumal on mind läkitanud teie juurde, aga nemad küsivad minult: Mis ta nimi on?, mis ma siis neile
pean vastama?”
14 Ja Jumal ütles Moosesele: „Ma olen see, kes ma Olen!” Ja ta jätkas: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: „Ma Olen” on mind läkitanud teie juurde.”
15 Ja Jumal ütles Moosesele veel: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: Jahve, teie vanemate Jumal, Aabrahami Jumal, Iisaki Jumal ja Jaakobi Jumal, on mind läkitanud teie juurde; see on igavesti mu nimi ja nõnda peab mind hüütama põlvest põlve!

God’s name is – I Am – Yahweh
   Jumala nimi on – Mina Olen - Jahve
Yahweh is whatever you need Him to be
   Jahve on kõik, mida sa vajad, et Ta oleks
He is and will be, and never becomes anything different
   Ta on praegu ja tulevikus ning mitte kunagi ei muutu millekski teiseks

There are 7 redemptive names
   On 7 lunastavat nime
       Healer, Peace, Presence, Righteousness, Victory, Shepherd, Provider
   Tervendaja, Rahu, Kohalolu, Õigsus, Võit, Karjane, Varustaja
       God tells us what we can call to Him for
   Jumal ütleb meile, milles me saame Tema poole hüüda

Yahweh Tsidkenu – Lord our Righteousness
   Jahve Tsidkenu – Isand, meie õigsus

Jeremija 23:5-6                                            World English Bible
5 Vaata, päevad tulevad, ütleb Issand, mil ma lasen tõusta Taavetile ühe õige võsu; tema valitseb kui kuningas ja talitab targasti, tema teeb maal õigust ja õiglust.
6 Tema päevil päästetakse Juuda ja Iisrael elab julgesti; ja see on nimi, millega teda hüütakse: „Issand, meie õigus”.

       Yahweh promised to bring righteousness
   Jahve tõotas tuua õigluse

Laulud 11:7
7 Sest Issand on õiglane, ta armastab õiglust; õiged saavad näha ta palet.

We are made righteous by the work of our Lord Jesus
   Meid on tehtud õigeks läbi Isanda Jeesuse
In Him we have confidence to approach God
   Temas on meil kindlus Jumalale läheneda

Filiplastele 3:9                                                         New Living Translation
9 ja et mind leitaks tema seest ega oleks mul oma õigust, mis tuleb Seadusest, vaid see õigus, mis tuleb Kristusesse uskumisest, see, mille Jumal annab usu peale.

2. Korintlastele 5:21
21 Ta on teinud patuks meie asemel selle, kes patust midagi ei teadnud, et meie saaksime Jumala õiguseks tema sees.

When you understand YHWH you will tell others
   Kui sa saad aru YHWH-st, siis sa räägid teistele
       Because anyone can be in right relationship with God
   Sest igaühel võib olla õige suhe Jumalaga
       Just believe in Jesus Christ as your Savior
   Lihtsalt usu Jeesusesse Kristusesse kui oma Päästjasse

Roomlastele 3:22                                        Amplified
22 see Jumala õigus, mis tuleb Jeesusesse Kristusesse uskumise kaudu kõigile, kes usuvad. Siin ei ole erinevust,

Righteousness only comes through faith
   Õigus tuleb ainult läbi usu

Yahweh Nissi – Lord our Banner or Victory
   Jahve Nissi – Isand, minu Lipp või Võit

2. Moosese 17:14-15
14 Ja Issand ütles Moosesele: „Kirjuta see meenutuseks raamatusse ja pane Joosuale kõrva taha, et ma pühin Amaleki mälestuse taeva alt sootuks!”
15 Siis Mooses ehitas altari ning pani sellele nimeks „Minu lipp Issand”.

God wanted Joshua to remember the victory
   Jumal tahtis, et Joosua mäletaks võitu

Laulud 60:6-7 (Engl 4-5)                                       Amplified
6 Sa panid lipu lehvima neile, kes sind kardavad, et nad otsiksid varju ammu eest. Sela.
7 Et pääseksid su armsad, selleks aita oma parema käega ja vasta meile!

We do not get the victory, God gives us victory
   Me ei võida ise, Jumal annab meile võidu
           
1. Korintlastele 15:57-58
57 Aga tänu olgu Jumalale, kes meile võidu annab meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi!

2. Korintlastele 2:14                                               Amplified
14 Aga tänu olgu Jumalale, kes meid Jeesuses Kristuses viib igal pool võidukäigus kaasa ja teeb kõigis paigus meie kaudu avalikuks oma tunnetuse lõhna.

       Surrender your life to Yahweh, and overcome
   Alista oma elu Jahvele ja võida

Roomlastele 8:31-32
31 Mis me siis ütleme selle kohta? Kui Jumal on meie poolt, kes võib olla meie vastu?
32 Tema, kes oma Poegagi ei säästnud, vaid loovutas tema meie kõikide eest, kuidas ta ei peaks siis koos Pojaga meile kõike muud kinkima?

John 3:14-15
14 Ja nõnda nagu Mooses ülendas kõrbes vaskmao, nõnda peab
ülendatama Inimese Poeg, 
15 et igaühel, kes usub, oleks temas igavene elu. 

       Jesus was lifted up as our banner on the cross; He is our victory
   Jeesus tõsteti ristil meie võidulipuna üles; Tema on meie võit

            

No comments:

Post a Comment