Sunday, March 19, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #3 : 19.03.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    3

YHWH
Old Testament names described the person
   Vana Testamendi nimed kirjeldasid isikut

2. Moosese 3:13-15                                      New Living Translation
13 Siis Mooses ütles Jumalale: „Vaata, kui ma lähen Iisraeli laste juurde ja ütlen neile: Teie vanemate Jumal on mind läkitanud teie juurde, aga nemad küsivad minult: Mis ta nimi on?, mis ma siis neile
pean vastama?”
14 Ja Jumal ütles Moosesele: „Ma olen see, kes ma Olen!” Ja ta jätkas: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: „Ma Olen” on mind läkitanud teie juurde.”
15 Ja Jumal ütles Moosesele veel: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: Jahve, teie vanemate Jumal, Aabrahami Jumal, Iisaki Jumal ja Jaakobi Jumal, on mind läkitanud teie juurde; see on igavesti mu nimi ja
nõnda peab mind hüütama põlvest põlve!

God’s name is – I Am – Yahweh
   Jumala nimi on – Mina Olen - Jahve
Yahweh is whatever you need Him to be
   Jahve on kõik, mida sa vajad, et Ta oleks

2. Moosese 6:2-3                                           New Living Translation
2 Ja Jumal rääkis Moosesega ning ütles temale: „Mina olen Issand.
3 Mina olen ennast ilmutanud Aabrahamile, Iisakile ja Jaakobile Kõigeväelise Jumalana, aga oma nime Jahve ei ole ma neile teatavaks teinud.

There are 7 redemptive names
   Seitse lunastavat nime
       Healer, Peace, Presence, Righteousness, Victory, Shepherd, Provider
   Tervendaja, Rahu, Kohalolu, Õigsus, Võit, Karjane, Varustaja
       God tells us what we can call to Him for
   Jumal ütleb meile, milles me saame Tema poole hüüda

Hesekiel 48:35
35 Ümberringi: kaheksateist tuhat. Ja sellest päevast alates on linna nimeks „Issand on seal”.”

Yahweh Shamma – Lord is present
   Jahve Shamma – Isand on kohal

5. Moosese 31:6
6 Olge vahvad ja tugevad, ärge kartke ja ärge tundke hirmu nende ees, sest Issand, su Jumal, käib ise koos sinuga, tema ei lahku sinust ega jäta sind maha!”

            He will always be with you
               Ta on alati koos sinuga

Heebrealastele 13:5                                                Amplified
5 Teie eluviis olgu rahaahnuseta; jääge rahule sellega, mis teil on, sest tema on öelnud: „Ma ei hülga sind ega jäta sind maha!”

When we create an atmosphere, God is here
   Kui me loome vastava õhkkonna, on Jumal siin
Holy Spirit is the presence of God
   Püha Vaim on Jumala ligiolu

Heebrealastele 13:15
15 Viigem siis tema kaudu alati Jumalale kiitusohvrit, see tähendab tema nime tunnistajate huulte vilja.

            Let the relationship you want, come out your mouth
               Las see suhe, mida sa tahad, tulla välja sinu suust

Jesus is Yahweh
   Jeesus on Jahve

Johannese 10:9
9 Mina olen uks. Kes iganes läheb sisse minu kaudu, see pääseb ning käib sisse ja välja ning leiab karjamaad.

Johannese 14:6
6 Jeesus ütles talle: „Mina olen tee ja tõde ja elu. Ükski ei saa minna Isa juurde muidu kui minu kaudu.

Jesus is our entrance to the presence of God
   Jeesus on meie sissepääs Jumala ligiollu

Apostlite teod 4:12
12 Ja kellegi muu läbi ei ole päästet, sest taeva all ei ole antud inimestele ühtegi teist nime, kelle läbi meid päästetaks.”

Efeslastele 2:13
13 Nüüd aga Kristuses Jeesuses olete teie, kes te varem olite Jumalast võõrdunud, saanud lähedaseks Kristuse vere läbi.

Luuka 10:38-42
38 Aga kui nad teed käisid, astus Jeesus sisse ühte külla. Keegi naine, Marta nimi, võttis ta vastu.
39 Ja sel naisel oli õde, keda hüüti Maarjaks. Maarja istus maha Issanda jalgade juurde ja kuulas tema kõnet.
40 Marta aga oli ametis mitmesuguste toimetustega. Ja ta tuli Jeesuse juurde ning ütles: „Issand, kas sa ei hooli sellest, et mu õde jättis mu üksinda toimetama? Ütle talle nüüd, et ta tuleks mulle appi!”
41 Aga Issand vastas talle: „Marta, Marta, sa muretsed ja vaevad ennast paljude asjadega,
42 aga tarvis on vaid üht. Maarja on ju valinud hea osa, mida ei võeta temalt ära.”

            One thing needed was His presence
               Üksainus asi, mida vaja, oli Tema ligiolu
            Take advantage of His presence in your life
               Kasuta ära Tema ligiolu oma elus

Laulud 16:11
11 Sina annad mulle teada elu teeraja; rõõmu on rohkesti su palge ees, meeldivaid asju on su paremas käes alatiseks.

We all respond differently to His presence, but you must respond
   Me kõik reageerime Tema lähedusele erinevalt, aga sa pead reageerima
            Lives are changed in the presence of God
               Elud muutuvad Jumala ligiolus
            You need to honor and appreciate His presence
               Sa pead austama ja hindama Tema ligiolu

            

No comments:

Post a Comment