Sunday, March 12, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #2 : 12.03.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    2

YHWH
Old Testament names described the person
   Vana Testamendi nimed kirjeldasid isikut

2. Moosese 3:13-15                                     New Living Translation
13 Siis Mooses ütles Jumalale: „Vaata, kui ma lähen Iisraeli laste juurde ja ütlen neile: Teie vanemate Jumal on mind läkitanud teie juurde, aga nemad küsivad minult: Mis ta nimi on?, mis ma siis neile
pean vastama?”
14 Ja Jumal ütles Moosesele: „Ma olen see, kes ma Olen!” Ja ta jätkas: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: „Ma Olen” on mind läkitanud teie juurde.”
15 Ja Jumal ütles Moosesele veel: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: Jahve, teie vanemate Jumal, Aabrahami Jumal, Iisaki Jumal ja Jaakobi Jumal, on mind läkitanud teie juurde; see on igavesti mu nimi ja
nõnda peab mind hüütama põlvest põlve!

God gave Moses the Name – I Am – Yahweh
   Jumal ütles Moosesele Nime – Mina Olen – Jahve
Yahweh is whatever you need Him to be
   Jahve on kõik, mida sa vajad, et Ta oleks

2. Moosese 6:2-3                                         New Living Translation
2 Ja Jumal rääkis Moosesega ning ütles temale: „Mina olen Issand.
3 Mina olen ennast ilmutanud Aabrahamile, Iisakile ja Jaakobile Kõigeväelise Jumalana, aga oma nime Jahve ei ole ma neile teatavaks teinud.

There are 7 redemptive names
   Seitse lunastavat nime
       Healer, Peace, Presence, Righteousness, Victory, Shepherd, Provider
   Tervendaja, Rahu, Kohalolu, Õigsus, Võit, Karjane, Varustaja
       God tells us what we can call to Him for
   Jumal ütleb meile, milles me saame Tema poole hüüda

Jehovah Shalom – Lord our Peace
   Jehoova Shalom – meie Rahu Isand

Kohtumõistjate 6:21-24
21 Ja Issanda ingel sirutas saua, mis tal käes oli, ja puudutas selle otsaga liha ja hapnemata leivakesi: siis tuli kaljust välja tuli ning põletas ära liha ja hapnemata leivakesed. Ja Issanda ingel kadus ta silmist.
22 Siis Gideon nägi, et see oli olnud Issanda ingel, ja ta ütles: „Oh häda, Issand Jumal! Nüüd olen ma näinud Issanda inglit palgest palgesse!”
23 Aga Issand ütles temale: „Rahu olgu sinule! Ära karda, sa ei sure!”
24 Siis Gideon ehitas sinna altari Issandale ja pani sellele nimeks „Issand on rahu”. See on kuni tänapäevani alles abieserlaste Ofras.

Peace of God: Nothing missing and nothing broken
   Jumala Rahu: Midagi ei ole puudu ega katki
       Even though things are missing or broken in life
   Isegi kui sinu elus on midagi puudu või katki



Jesaja 9:5
Sest meile sünnib laps, meile antakse poeg, kelle õlgadel on valitsus ja kellele pannakse nimeks Imeline Nõuandja, Vägev Jumal, Igavene Isa, Rahuvürst. 

Jesus came to bring us peace
   Jeesus tuli meile rahu tooma

Johannese 18:3-6                                         International Standard Version
3 Võtnud kaasa terve väeosa ning ülempreestritelt ja variseridelt sulaseid, tuli Juudas nüüd sinna tõrvikute ja lampide ja relvadega.
4 Jeesus, kes teadis kõike, mis teda ees ootas, astus nüüd nende poole ja küsis: „Keda te otsite?”
5 Nad vastasid talle: „Jeesust Naatsaretlast.” Ta ütles neile: „Mina olengi see.” Ka tema äraandja Juudas seisis koos nendega.
6 Kui ta nüüd neile ütles: „Mina olengi see”, taganesid nad ja kukkusid maha.

       They fell under the power of God at His Name “I AM”
   Nad langesid Jumala väe ees Tema Nime “MINA OLEN” tõttu

Johannese 18:7-8                             International Standard Version
7 Siis küsis Jeesus neilt veel kord: „Keda te otsite?” Nemad ütlesid: „Jeesust Naatsaretlast.”
8 Jeesus vastas: „Ma ju ütlesin teile, et mina olengi see. Kui te nüüd mind otsite, siis laske neil minna”

       Jesus went with the soldiers in peace
   Jeesus läks sõduritega kaasa rahus

Johannese 14:27
27 Rahu ma jätan teile, oma rahu ma annan teile. Mina ei anna teile nõnda, nagu maailm annab. Teie süda ärgu ehmugu ega mingu araks!

       Let Him fill you with the kind of peace he has
   Las Ta täidab sind selle rahuga, mis tal on

Filiplastele 4:6-7                                         New Living Translation
6 Ärge muretsege ühtigi, vaid teie vajadused saagu kõiges Jumalale teatavaks tänuütlemisega palumises ja anumises.
7 Ja Jumala rahu, mis on ülem kui kogu mõistmine, hoiab teie südamed ja mõtted Kristuses Jeesuses.

His peace will guard your heart and mind
   Tema rahu valvab sinu südant ja meelt

Filiplastele 4:8-9                                         New Living Translation
8 Viimaks veel, vennad, mis iganes on tõene, mis auväärne, mis õige, mis puhas, mis armastusväärne, mis ülendav, ja kui miski on vooruslik ja kui miski on kiidetav, seda arvestage!
9 Mida te olete õppinud ja saanud ja kuulnud ja näinud minult, seda tehke, ning rahu Jumal on siis teiega.

       Bible tells us how to get peace and keep peace 
   Piibel ütleb meile, kuidas saada ja hoida rahu
       We have the peace of God, and peace with God
   Meil on Jumala rahu ja rahu Jumalaga

Koloslastele 1:18-20
18 ja ta on oma ihu, koguduse pea. Tema on algus, esmasündinu surnuist, et ta kõiges saaks esimeseks. 
19 Sest Jumalal on olnud hea meel lasta kogu täiusel temas elada 
20 ja lepitada tema läbi enesega kõik, niihästi maapealsed kui taevalised, tehes rahu tema ristivere läbi. 

       Yahweh gave you peace through His blood
   Jahve andis sulle rahu läbi Tema vere

Jesaja 53:3-6
3 Ta oli põlatud ja inimeste poolt hüljatud, valude mees ja haigustega tuttav, niisugune, kelle pealt silmad ära pööratakse: ta oli põlatud ja me ei hoolinud temast.
4 Ent tõeliselt võttis ta enese peale meie haigused ja kandis meie valusid. Meie aga pidasime teda vigaseks, Jumalast nuhelduks ja vaevatuks.
5 Ent teda haavati meie üleastumiste pärast, löödi meie süütegude tõttu. Karistus oli tema peal, et meil oleks rahu, ja tema vermete läbi on meile tervis tulnud.
6 Me kõik eksisime nagu lambad, igaüks meist pöördus oma teed, aga Issand laskis meie kõigi süüteod
tulla tema peale.

Jesus provided us the gift of peace
   Jeesus varustas meid rahu kingitusega
The Lord will always be our Peace
   Isand on alati meie Rahu



No comments:

Post a Comment