Sunday, March 5, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #1 : 05.03.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    1

2. Moosese 20:7
7 Sa ei tohi Issanda, oma Jumala nime asjata suhu võtta, sest Issand ei jäta seda nuhtlemata, kes tema nime asjata suhu võtab!

YHWH
Old Testament names described the person
   Vana Testamendi nimed kirjeldasid isikut

2. Moosese 3:13-15                         New Living Translation
13 Siis Mooses ütles Jumalale: „Vaata, kui ma lähen Iisraeli laste juurde ja ütlen neile: Teie vanemate Jumal on mind läkitanud teie juurde, aga nemad küsivad minult: Mis ta nimi on?, mis ma siis neile
pean vastama?”
14 Ja Jumal ütles Moosesele: „Ma olen see, kes ma Olen!” Ja ta jätkas: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: „Ma Olen” on mind läkitanud teie juurde.”
15 Ja Jumal ütles Moosesele veel: „Ütle Iisraeli lastele nõnda: Jahve, teie vanemate Jumal, Aabrahami Jumal, Iisaki Jumal ja Jaakobi Jumal, on mind läkitanud teie juurde; see on igavesti mu nimi ja nõnda peab mind hüütama põlvest põlve!

God gave Moses the Name – I Am
   Jumal ütles Moosesele Nime – Ma Olen
God wants you to know He is all you need
   Jumal tahab, et sa teaksid, et Tema on kõik, mida sa vajad

Ilmutuse 1:8
8 „Mina olen A ja O,” ütleb Issand Jumal, „kes on ja kes oli ja kes tuleb, Kõigeväeline.”

God always was, and always will be
   Jumal oli alati ja saab alati olema
God is independent, unchanging, perfect, true
   Jumal on sõltumatu, muutumatu, täiuslik, tõeline

2. Moosese 6:2-3                             New Living Translation
2 Ja Jumal rääkis Moosesega ning ütles temale: „Mina olen Issand.
3 Mina olen ennast ilmutanud Aabrahamile, Iisakile ja Jaakobile Kõigeväelise Jumalana, aga oma nime Jahve ei ole ma neile teatavaks teinud.

            Yahweh is more than a name
               Jahve on rohkem kui nimi
            His Names describe His characteristics
               Tema Nimi kirjeldab Tema iseloomu

Johannese 8:56-58
56 Teie isa Aabraham tundis suurt rõõmu sellest, et ta saab näha minu päeva, ja ta nägi seda ja rõõmustas.”
57 Nüüd ütlesid juudid temale: „Sina ei ole veel viiekümneaastanegi ja tahad olla näinud Aabrahami?”
58 Jeesus ütles neile: „Tõesti, tõesti, ma ütlen teile, enne kui Aabraham sündis, olen mina.”

Jesus is Yahweh
   Jeesus on Jahve
            “I Am” means He is there – always
               “Ma Olen” tähendab Ta on olemas – alati

There are 7 redemptive names of God
   Jumalal on 7 lunastavat nime
Jehovah: Rapha, Shalom, Shama, Tsidkenu, Nisi, Ra-ah, Jire
   Jehoova Raffa, Shalom, Shamma, Tsidkenu, Nissi, Rohi, Jireh
Healer, peace, present, righteousness, victory, shepherd, provider       
   Tervendaja, rahu, kohalolev, õigsus, võit, karjane, varustaja
            All Names point to what Jesus did on the cross
               Kõik need Nimed osutavad sellele, mida Jeesus ristil tegi
            God tells us what we can call to Him for
               Jumal ütleb meile, mille osas me võime teda paluda

Jehovah Rapha – Lord our healer
   Jehoova Raffa – Isand meie tervendaja

2. Moosese 15:26
26 Ja ta ütles: „Kui sa tõesti kuulad Issanda, oma Jumala häält ja teed, mis õige on tema silmis, paned tähele tema käske ja täidad kõiki tema korraldusi, siis ma ei pane su peale ainsatki neist tõbedest, mis ma panin egiptlaste peale, sest mina olen Issand, su ravija.”

1. Peetruse 2:24
24 ta kandis ise meie patud oma ihus üles ristipuule, et meie, olles surnud pattudele, elaksime õigusele; tema vermete varal te olete saanud terveks.

Heebrealastele 13:8
8 Jeesus Kristus on seesama eile ja täna ja igavesti!

Matteuse 4:23                                   Amplified
23 Jeesus rändas läbi kogu Galilea, õpetades nende sünagoogides ja jutlustades evangeeliumi Kuningriigist ning tervendades haigeid ja vigaseid rahva seas.

Why is the Name of the Lord so great?
   Miks on Isanda Nimi nii võimas?

Filiplastele 2:8-10
8 Ta alandas iseennast, saades kuulekaks surmani, pealegi ristisurmani.
9 Seepärast on Jumal tõstnud ta kõrgemaks kõrgest ja annetanud talle selle nime, mis on üle iga nime,
10 et Jeesuse nimes nõtkuks iga põlv nii taevas kui maa peal kui maa all

            Yahweh is there for you in sickness
               Jahve on sinu juures haiguses

Matteuse 18:18-19
18 Tõesti, ma ütlen teile, mis te iganes kinni seote maa peal, on seotud ka taevas, ja mis te iganes lahti päästate maa peal, on lahti päästetud ka taevas.
19 Tõesti, taas ma ütlen teile, kui iganes maa peal kaks teie seast on ühel meelel mingi asja suhtes, mida nad iganes paluvad, siis nad saavad selle minu Isa käest, kes on taevas.

            You can forbid sickness and welcome healing in His Name
               Sa võid keelata haigust ja tervitada tervenemist Tema Nimes

Jesaja 53:3-6
3 Ta oli põlatud ja inimeste poolt hüljatud, valude mees ja haigustega tuttav, niisugune, kelle pealt silmad ära pööratakse: ta oli põlatud ja me ei hoolinud temast.
4 Ent tõeliselt võttis ta enese peale meie haigused ja kandis meie valusid. Meie aga pidasime teda vigaseks, Jumalast nuhelduks ja vaevatuks.
5 Ent teda haavati meie üleastumiste pärast, löödi meie süütegude tõttu. Karistus oli tema peal, et meil oleks rahu, ja tema vermete läbi on meile tervis tulnud.
6 Me kõik eksisime nagu lambad, igaüks meist pöördus oma teed, aga Issand laskis meie kõigi süüteod
tulla tema peale.

Jesus went to the cross to be our healer
   Jeesus läks ristile, et olla meie tervendaja
By His wounds, you are healed
   Tema vermete läbi oled sa terveks tehtud
            Yahweh, the Lord, always will be your healer
               Jahve, Isand, on alati sinu tervendaja


No comments:

Post a Comment