Sunday, March 20, 2016

Hosiana! - Hosanna! : 20.03.16

Hosiana - Hosanna!

Palm Sunday begins the holy week
   Palmipuudepüha alustab püha nädalat
It was a triumphant entry into Jerusalem
   See oli võidukas sisenemine Jeruusalemma
Jesus knew He was going there to die
   Jeesus teadis, et ta seal sureb
But He conquered death hell and grave
   Aga Ta võitis surma, põrgu ja haua

Matteuse 21:1-11
1 Ja kui nad jõudsid Jeruusalemma lähedale ja tulid Betfage poole Õlimäele, siis läkitas Jeesus kaks jüngrit
2 ja ütles neile: „Minge külla, mis on teie ees, ja kohe te leiate kinniseotud emaeesli ja sälu ta juures. Päästke need valla ning tooge mulle!
3 Ja kui keegi teile midagi ütleb, siis vastake: „Isand vajab neid. Ta läkitab nad peatselt tagasi.”
4 Aga see on sündinud, et läheks täide, mida prohveti kaudu on räägitud:
5 „Ütelge Siioni tütrele: Ennäe, su kuningas tuleb sulle tasane, istudes emaeesli seljas
ja sälu seljas, kes on koormakandja looma varss.””
 6 Jüngrid läksid ja tegid just nõnda, nagu Jeesus neid oli käskinud:
7 tõid emaeesli ja sälu ning panid rõivad nende peale ja tema istus sinna.
8 Tohutu rahvahulk aga laotas oma rõivad tee peale, teised raiusid oksi puudelt ja laotasid tee peale.
9 Rahvahulgad aga, kes käisid Jeesuse eel ja järel, hüüdsid: „Hoosanna Taaveti Pojale! Õnnistatud olgu see, kes tuleb Isanda nimel! Hoosanna kõrgustes!”
10 Ja kui ta Jeruusalemma tuli, oli kogu linn ärevil: „Kes selline on?”
11 Rahvahulgad ütlesid: „Tema on see prohvet Jeesus Galilea Naatsaretist.” 

Hosanna means 2 different things
   Hosannal on 2 erinevat tähendust
            1. Save me now
               1. Päästa mind nüüd
            2. Help is here
               2. Abi on siin
There were 2 groups of people
   Seal oli 2 gruppi inimesi
            1. The crowd
               1. Rahvahulk
            2. The city
               2. Linnarahvas

City shouted – Save us we pray
   Linn hüüdis – Päästa meid, me palume
Crowd shouted – Help is here
   Rahvahulk hüüdis – Abi on siin
City shouted – Who is he?
   Linn hüüdis – Kes ta on?
Crowd shouted – Jesus of Nazareth
   Rahvahulk hüüdis – Jeesus Naatsaretlane

Think about Jesus this week
   Mõtle sellel nädalal Jeesusele
Monday: Friend
   Esmaspäev: Sõber

Johannese 15:15-17
15 Ma ei nimeta teid enam orjadeks, sest ori ei tea, mida ta isand teeb. Teid olen ma nimetanud sõpradeks, sest teile olen ma andnud teada kõik, mida ma olen kuulnud oma Isalt.
16 Teie ei ole valinud mind, vaid mina olen valinud teid ja olen seadnud teid, et te läheksite ja kannaksite vilja ja et teie vili jääks. Mida te iganes Isalt palute, seda ta annab teile minu nimel.
17 Selle käsu annan ma teile: armastage üksteist! 

Tuesday: Teacher
   Teisipäev: Õpetaja

2. Timoteosele 3:16
16 Kogu Pühakiri on Jumala sisendatud ja kasulik õpetamiseks, noomimiseks, parandamiseks, kasvatamiseks õiguses

Wednesday: Counselor
   Kolmapäev: Nõuandja

Jesaja 9:6
6 Suur on valitsus ja otsatu on rahu Taaveti aujärjel ja tema kuningriigi üle, et seda kinnitada ja toetada
kohtu ja õigusega, sellest ajast ja igavesti. Vägede Isanda püha viha teeb seda. 

Thursday: Healer
   Neljapäev: Tervendaja

Luuka 4:38-40
38 Aga Jeesus tõusis püsti, lahkus sünagoogist ja tuli Siimona majja. Siimona ämm oli aga haige kõrges palavikus, ja nad palusid Jeesust teda aidata.
39 Ja Jeesus astus tema peatsi juurde ja sõitles palavikku ning see lahkus temast. Ja naine tõusis otsekohe üles ja teenis neid. 
40 Aga kui päike oli loojunud, tõid kõik, kellel oli mitmesugustes tõbedes haigeid, need tema juurde. Ja Jeesus pani oma käed igaühe peale nendest ning tegi nad terveks. 

Friday: Savior
   Reede: Päästja

Apostlite teod 4:12
12 Ja kellegi muu läbi ei ole päästet, sest taeva all ei ole antud inimestele ühtegi teist nime, kelle läbi meid
päästetaks.” 

Saturday: Example
   Laupäev: Eeskuju

Johannese 13:15
15 sest ma olen teile andnud eeskuju, et teiegi teeksite nõnda nagu mina olen teile teinud. 

Sunday: Risen Lord
   Pühapäev: Ülestõusnud Isand

We are not looking for our savior
   Me ei otsi oma päästjat
Our Savior is here – Hosanna!

   Meie Päästja on siin – Hosanna!

No comments:

Post a Comment