Sunday, September 16, 2018

Rohkem kui kullalt – More than Enough #3 : 16.09.18

Rohkem kui kullalt – More than Enough  3

Our good Heavenly Father wants bless us
   Meie hea Taevane Isa tahab meid õnnistada
            But you need a relationship with God through Jesus
               Aga sul on vaja suhet Jumalaga läbi Jeesuse
            Jesus is more than enough
               Jeesus on rohkem kui piisav

Galaatlastele 3:13               NLT
13 Ent Kristus on meid Seaduse needusest lahti ostnud, kui ta sai needuse meie eest - sest on kirjutatud: „Neetud on igaüks, kes puu küljes ripub” -,

It is important for us to know Jewish history
   Meie jaoks on oluline tunda juudi ajalugu

Galaatlastele 3:13-14
13 Ent Kristus on meid Seaduse needusest lahti ostnud, kui ta sai needuse meie eest - sest on kirjutatud: „Neetud on igaüks, kes puu küljes ripub” -,
14 selleks et Aabrahami õnnistus saaks paganatele osaks Kristuses Jeesuses ja et me tõotatud Vaimu saaksime usu kaudu.

1. Moosese 12:1-3
1 Ja Issand ütles Aabramile: 
„Mine omalt maalt, omast sugukonnast ja isakojast maale, mille ma sulle näitan!
2 Ma teen sind suureks rahvaks ja õnnistan sind, ma teen su nime suureks, et sa oleksid õnnistuseks!3 Siis ma õnnistan neid, kes sind õnnistavad, panen vande alla selle, kes sind neab, ja sinu nimel õnnistavad endid kõik suguvõsad maa peal!” 

Because Jesus brought us into the promises to Abraham 
   Sest Jeesus tõi meid Aabrahami tõotustesse

1. Moosese 12:4
4 Ja Aabram läks, nagu Issand teda käskis, ja Lott läks koos temaga; Aabram oli seitsekümmend viis aastat vana, kui ta Haaranist lahkus.

1. Moosese 13:1-2
1 Ja Aabram läks Egiptusest üles Lõunamaale, tema ja ta naine ja kõik, mis tal oli; ja Lott oli koos temaga.
2 Ja Aabram oli väga rikas karja, hõbeda ja kulla poolest.

:5-6
5 Aga ka Lotil, kes rändas koos Aabramiga, oli lambaid ja kitsi, veiseid ja telke.
6 Kuid maa ei suutnud neid toita, et üheskoos elada, sest nende varandus oli nii suur, et neil oli võimatu üheskoos elada.

:8-9
8 Siis Aabram ütles Lotile: „Ärgu olgu riidu minu ja sinu vahel, minu karjaste ja sinu karjaste vahel. Meie, mehed, oleme ju vennad!
9 Eks ole kogu maa su ees lahti? Mine nüüd minu juurest ära, lähed sina vasakut kätt, lähen mina paremat kätt; lähed sina paremat kätt, lähen mina vasakut kätt.”

:14-16
14 Ja Issand ütles Aabramile, pärast seda kui Lott tema juurest oli lahkunud: „Tõsta nüüd oma silmad üles ja vaata paigast, kus sa oled, põhja ja lõuna ja hommiku ja õhtu poole,
15 sest kogu maa, mida sa näed, ma annan sinule ja su soole igaveseks ajaks!
16 Ja ma teen su soo maapõrmu sarnaseks: kui keegi suudab maapõrmu ära lugeda, siis on sinugi sugu äraloetav.

God told Abram your descendants will be like dust
   Jumal ütles Aabramile, et tema järeltulijaid saab olema nagu liiva

1. Moosese 14:23
23 et ma ei võta lõngaotsa ega jalatsipaelagi kõigest sellest, mis on sinu oma, et sa ei saaks öelda: Mina olen Aabrami rikkaks teinud!

He didn’t want anyone taking credit for him being rich, only God
   Ta ei tahtnud, et keegi võtaks endale au tema rikkuse pärast, see kuulus ainult Jumalale

1. Moosese 15:1
1 Pärast neid lugusid tuli Aabramile nägemuses Issanda sõna, kes ütles: „Ära karda, Aabram! Mina olen sulle kilbiks. Sinu tasu on väga suur!”

Because He put God first, God blessed him
   Kuna ta pani Jumala esikohale, Jumal õnnistas teda

:3-5
3 Ja Aabram ütles: „Vaata, mulle sa ei ole ihuvilja andnud, aga näe, minu kojas sündinu saab mu pärijaks.”
4 Ja vaata, temale tuli Issanda sõna, kes ütles: „Tema ei ole sinu pärija, vaid see, kes tuleb välja su oma ihust, on su pärija.”
5 Ja ta viis tema õue ning ütles: „Vaata nüüd taeva poole ja loe tähti, kui sa suudad neid lugeda!” Ja ta ütles temale: „Nõnda saab olema sinu sugu!”

The promises are tied to his seed forever 
   Tõotused on tema seemnega igavesti seotud

:6
6 Ja ta uskus Issandat ning see arvati temale õiguseks.

This is the beginning point of a relationship with God
   See on Jumalaga suhte alguspunkt
Because Abraham believed God for his seed
   Sest Aabraham uskus Jumalalt seemet

Roomlastele 8:16-17
16 Seesama Vaim tunnistab koos meie vaimuga, et me oleme Jumala lapsed.
17 Kui me oleme aga lapsed, siis oleme ka pärijad, nii Jumala pärijad kui Kristuse kaaspärijad; ning kui me koos temaga kannatame, siis meid ka koos temaga kirgastatakse.

            We can receive the promises to Abraham as coheirs
               Me võime kaaspärijatena võtta vastu tõotused Aabrahamile 

Galaatlastele 3:29
29 Kui te olete aga Kristuse päralt, siis te olete järelikult Aabrahami sugu ja pärijad tõotuse järgi.

Genesis 15:is huge, God is talking about His plan of redemption
   1. Moosese 15 on tohutu, Jumal räägib Oma lunastusplaanist
In Christ we have a part in this covenant 
   Kristuses on meil osa sellest lepingust

1. Moosese 15:18
18 Selsamal päeval tegi Issand Aabramiga lepingu ja ütles: „Sinu soole ma annan selle maa Egiptuseojast suure jõeni, Frati jõeni,

            As our sacrifice, Jesus fulfilled everything in this covenant for us
               Ohverdades ennast meie eest täitis Jeesus kõik selles lepingus meie asemel

Galaatlastele 3:13-14
13 Ent Kristus on meid Seaduse needusest lahti ostnud, kui ta sai needuse meie eest - sest on kirjutatud: „Neetud on igaüks, kes puu küljes ripub” -,
14 selleks et Aabrahami õnnistus saaks paganatele osaks Kristuses Jeesuses ja et me tõotatud Vaimu saaksime usu kaudu.

We have a better deal, we get the Holy Spirit too
   Meil on parem tehing, me saame ka Püha Vaimu
            God will do anything for His children 
 Jumal teeb Oma laste jaoks mida tahes
            Jesus is more than enough!
               Jeesus on rohkem kui piisav!

No comments:

Post a Comment