Sunday, August 20, 2017

Uhke langeb – Alandlik tõuseb / Proud fall – Humble rise #3 : 20.08.17

Uhke langeb – Alandlik tõuseb / Proud fall – Humble rise  3

Jakoobuse 4:6                                                          Amplified
6 Aga ta annab veel suuremat armu; seepärast ta ütleb: "Jumal paneb vastu ülbeile, aga alandlikele annab armu!"  


God is against the proud, but gives grace to the humble
   Jumal on vastu uhkele, aga annab armu alandlikule
            Pride is deception, humility is reality
   Uhkus on pettus, alandlikkus reaalsus
            Satan will try to lie to you
   Saatan proovib sulle valetada
            But humility looks to God for His best
   Aga alandlikkus otsib Jumalat Tema parima suhtes

Pride praises itself
   Uhkus kiidab iseennast
Pride has a look
   Uhkusel on välimus

Õpetussõnad 6:16-17                                             Amplified
16 Neid kuut asja vihkab Issand, jah, seitse on tema hingele jäledad: 
17 ülbed silmad, valelik keel, käed, mis valavad süütut verd

Pride interupts others
   Uhkus segab teistele vahele
Pride is not impressed
   Uhkus ei ole vaimustatud
Pride is impatient
   Uhkus on kannatamatu

Humility recognizes its source
   Alandlikkus tunneb ära allika
Humility gives all to the Lord
   Alandlikkus annab kogu au Isandale

Õpetussõnad 29:23                                                 NLT
23 Inimest alandab ta oma ülbus, aga kes on alandliku vaimuga, saab au. 

Luuka 14:11
11 Sest igaüht, kes ennast ise ülendab, alandatakse, ja kes ennast ise alandab, seda ülendatakse." 

God told Solomon to ask for anything
   Jumal ütles Saalomonile, et Ta paluks, mida tahes

1. Kuningate 3:7-14
7 Ja nüüd, Issand, mu Jumal, sa oled tõstnud oma sulase kuningaks mu isa Taaveti asemele; aga mina olen nagu pisike poiss - ei mõista minna ega tulla. 
8 Ja su sulane on su rahva keskel, kelle sa oled ära valinud - suur rahvas, keda ei saa ära lugeda ega arvutada rohkuse pärast. 
9 Anna seepärast oma sulasele sõnakuulelik süda, et ta võiks su rahvale kohut mõista ning vahet teha hea ja kurja vahel; sest kes suudaks muidu kohut mõista sellele sinu suurele rahvale?" 
10 Et Saalomon just seda palus, siis oli see kõne Issanda silmis hea. 
11 Ja Jumal ütles temale: "Sellepärast et sa palusid seda ega palunud enesele pikka iga, rikkust ja oma vaenlaste hinge, vaid palusid mõistust, et kuulata, mis õige on, 
12 siis ma teen, vaata, nagu sa ütled: näe, ma annan sulle targa ja mõistliku südame, nõnda et sinu sarnast ei ole olnud enne sind ega tõuse sinu sarnast ka mitte pärast sind. 
13 Aga ka seda, mida sa ei ole palunud, ma annan sulle, niihästi rikkust kui au, nõnda et kogu su eluajal ei ole ükski kuningas sinu sarnane. 
14 Ja kui sa käid minu teedel, pidades minu määrusi ja käske, nõnda nagu käis su isa Taavet, siis ma pikendan su elupäevi." 

Solomon was humble and asked for wisdom
   Saalomon oli alandlik ja palus tarkust
            God gave him what ghe asked for, and more
   Jumal andis talle, mida ta palus, ja enamgi veel
           
4. Moosese 12:3
3 Aga mees, Mooses, oli väga alandlik, alandlikum kõigist inimestest maa peal. 

Humilty is key for more grace, greatness, and to be used by God
   Alandlikkus on võti rohkema armu ja suuruseni, ja olla Jumala poolt kasutatud

Taanieli 4:30-34 (Engl 30-37)
30 Selsamal silmapilgul sai see sõna Nebukadnetsari kohta tõeks ja ta aeti ära inimeste juurest; ta sõi rohtu nagu härjad ja ta ihu kasteti taeva kastega, kuni ta juuksed kasvasid pikaks nagu kotkasuled ja ta küüned olid nagu linnuküünised. 
31 "Aga pärast selle aja möödumist, mina, Nebukadnetsar, tõstsin oma silmad taeva poole ja mulle tuli mõistus tagasi; ja ma õnnistasin Kõigekõrgemat, kiitsin ja ülistasin teda, kes elab igavesti, kelle valitsus on igavene valitsus ja kelle kuningriik püsib põlvest põlve. 
32 Kõiki, kes elavad maa peal, ei tule panna mikski, sest tema talitab, nagu tahab, niihästi taeva väega kui maa elanikega, ega ole seda, kes võiks lüüa tema käe peale ja öelda temale: "Mis sa teed?" 
33 Selsamal ajal tuli mu mõistus tagasi, ja mu toredus ja hiilgus tulid tagasi mu kuningriigi auks; mu ametikandjad ja suurnikud otsisid mind, ja mind pandi taas mu kuningriigi üle ja mulle anti veelgi suurem võim. 
34 Nüüd mina, Nebukadnetsar, kiidan ja ülistan ja austan taeva kuningat, sest kõik tema teod on tõde ja tema teed on õiged! Tema võib alandada neid, kes käivad kõrkuses." 

He humbled himself and was restored
    alandas iseennast ja sai taastatud
            When God is not in the right place, you will not find your place
   Kui Jumal ei ole õiges kohas, ei leia sa oma kohta

Jakoobuse 4:10                                                        Message
10 Alanduge Issanda ette, siis ta ülendab teid! 

1. Peetruse 5:5-6
5 Nõndasamuti teie, nooremad, alistuge vanematele. Aga te kõik rüütage end alandlikkusega üksteise vastu, sest "Jumal paneb suurelistele vastu, aga alandlikele annab armu". 
6 Alanduge siis Jumala võimsa käe alla, et tema teid ülendaks õigel ajal; 

Clothe yourself with humility and humble yourself
   Riieta ennast alandlikkusega ja alanda iseennast


No comments:

Post a Comment