Sunday, July 17, 2016

Kõigepealt – First Things #1 : 17.07.16

Kõigepealt – First Things   1

How can we be happy, stable, fruitful, blessed?
   Kuidas saame olla õnnelikud, stabiilsed, viljakandvad, õnnistatud?

Heebrealastele 13:15-16                       New Living Translation
15 Viigem siis tema kaudu alati Jumalale kiitusohvrit, see tähendab tema nime tunnistajate huulte vilja.
16 Ärge unustage teha head ja pidada osadust, sest sellistest ohvritest on Jumalal hea meel!

       Stop picking and choosing how we serve God
          Tee lõpp ise valimisele ja selle üle otsustamisele, kuidas Jumalat teenida
       Learn what God desires from us
          Saa teada, mida Jumal meilt ootab

Do not let the devil steal your identity
   Ära luba kuradil oma identiteeti varastada
       Our culture is confused about their identity
          Meie kultuur on oma identiteedi suhtes segaduses
       The enemy will lie about God’s identity
          Vaenlane valetab Jumala identiteedi kohta
       The enemy will lie about his own identity
          Vaenlane valetab tema enda identiteedi kohta

When you find your identity, you will fulfill your calling
   Kui sa leiad oma identiteedi, täidad sa oma kutsumise
You will become happy, stable, fruitfull, blessed
   Sa saad õnnelikuks, stabiilseks, viljakandvaks, õnnistatuks

2 out of 3 times Jesus was tempted, was about His identity
   Kahel korral kolmest Jeesuse kiusatusest oli küsimus Tema identiteedis
If Satan can steal your identity, he can steal your purpose
   Kui saatan saab su identiteedi varastada, saab ta varastada su eesmärgi
       If you know who you are, the enemy can’t stop you
          Kui sa tead, kes sa oled, ei saa vaenlane sind peatada

Luuka 3:21-22
21 Ent sündis, kui kogu rahvast ristiti ja ka Jeesus oli ristitud ja palvetas, et taevas avanes
22 ja Püha Vaim laskus ihulikul kujul Jeesuse peale kui tuvi, ja taevast kostis hääl: „Sina oled mu armas Poeg, sinust on mul hea meel!”

Before Jesus was tempted, the Father confirmed His identity
   Enne, kui Jeesust kiusati, kinnitas Isa Tema identiteeti
       We can get the same thing through the living Word
          Me võime kogeda sama läbi elava Sõna

Johannese 1:6-8
6 Oli Jumala läkitatud mees, nimega Johannes,
7 see pidi tunnistust andma, tunnistama valgusest, et kõik hakkaksid tema kaudu uskuma.
8 Tema ise ei olnud valgus, vaid ta pidi tunnistama valgusest.

:19-21
19 Ja see on Johannese tunnistus, kui juudid läkitasid tema juurde Jeruusalemmast preestreid ja leviite küsima: „Kes sina oled?”
20 Tema tunnistas ega salanud, vaid tunnistas: „Mina ei ole Messias.”
21 Ja nad küsisid temalt: „Kes siis? Kas sa oled Eelija?” Ja ta ütles: „Ei ole.” - „Kas sa oled prohvet?” Aga tema vastas: „Ei.”

John knew who he was not
   Johannes teadis, kes ta ei olnud
John knew who he was
   Johannes teadis, kes ta oli

:23
23 Ta lausus: „Mina olen hüüdja hääl kõrbes: Tehke tasaseks Isanda tee, nõnda nagu prohvet Jesaja on ütelnud.”
:26-27
26 Tema vastas neile: „Mina ristin veega, aga teie keskel, kuigi teie teda ei tea, seisab juba see,
27 kes tuleb pärast mind. Mina ei ole väärt tema jalatsipaelagi lahti päästma.”

       You find your identity through your relationship with Jesus
          Sa leiad oma identiteedi läbi oma suhte Jeesusega
       You find your purpose in the Word of God
          Sa leiad oma eesmärgi Jumala Sõnast

Your speech-center rules your brain
   Sinu kõnekeskus valitseb su aju
       Do not just listen to your thoughts
          Ära üksnes kuula oma mõtteid
       What you say, will change what you think
          Mida sa ütled, muudab seda, mida sa mõtled

Laulud 119:9-11
9 Kuidas hoiab noor inimene oma teeraja selge? Kui ta seda peab sinu sõna järgi.
10 Ma nõuan sind kõigest oma südamest, ära saada mind kõrvale oma käskudest!
11 Ma panen su sõna tallele oma südamesse, et ma ei teeks pattu sinu vastu.

Nothing else keeps you from sinning
   Miski muu ei hoia sind pattu tegemast

:105
105 Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.

Nothing else can light your life path
   Miski muu ei saa su elurada valgustada

:165
165 Sinu Seaduse armastajail on suur rahu ja nad ei komista.

Massive peace comes from the Word
   Suur rahu tulle Sõnast

Jeremija 15:16
16 Kui leidus su sõnu, siis ma neelasin neid ja su sõna oli mulle lustiks ja südamerõõmuks, sest mulle on pandud sinu nimi, Isand, vägede Jumal.

       Identity comes from your knowledge of, and hunger for, the Word

          Identiteet tuleb sellest, kui sa tunned Sõna ja oled Sõna järele näljane

No comments:

Post a Comment