Sunday, March 23, 2014

Pole veel leidnud, mida ma otsin – Still haven’t found what I’m looking for #4 : 23.03.14

Pole veel leidnud, mida ma otsin – Still haven’t found what I’m looking for   4

Matteuse 5:17
Ärge arvake, et ma olen tulnud Seadust või Prohveteid tühistama. Ma ei ole tulnud neid tühistama, vaid täitma. 

Jesus is the fulfiller of our souls
   Jeesus on meie hingede täitja

Johannese 4:4-42
4 Ta pidi aga minema läbi Samaaria.
5 Ta tuli Samaaria küla juurde, mida hüütakse Sühhariks, maatüki lähedale, mille Jaakob oli andnud oma pojale Joosepile;
6 seal oli Jaakobi allikas. Teekäimisest väsinuna istus Jeesus nüüd allika äärde. Oli keskpäeva aeg.
7 Samaaria külast tuli naine vett ammutama. Jeesus ütles talle: „Anna mulle juua!”
8 Aga tema jüngrid olid läinud külasse toitu ostma.
9 Siis Samaaria naine ütles talle: „Kuidas! Sina, kes oled juut, küsid juua minult, Samaaria naiselt?” Juudid väldivad ju iga kokkupuudet samaarlastega.
10 Jeesus vastas: „Kui sa ainult teaksid Jumala kinki ja kes see on, kes sulle ütleb: Anna mulle juua!, siis sa paluksid teda ning tema annaks sulle elavat vett.”
11 Naine ütles talle: „Isand, ämbrit sul ei ole ja kaev on sügav. Kust sa siis saad selle „elava vee”?
12 Ega siis sina ole suurem kui meie isa Jaakob, kes andis meile kaevu ning jõi sellest ise, samuti ta pojad ja ta kariloomad!?”
13 Jeesus kostis: „Igaüks, kes joob seda vett, januneb jälle,
14 aga kes iganes joob vett, mida mina talle annan, ei janune enam iialgi, vaid vesi, mille mina talle annan, saab tema sees igavesse ellu voolavaks allikaks.”
15 Naine ütles talle: „Isand, anna mulle seda vett, et ma ei januneks enam ega peaks aina käima siit ammutamas!”
16 Jeesus ütles talle: „Mine kutsu oma mees ning tule siia tagasi!”
17 Naine vastas: „Mul ei ole meest.” Jeesus ütles talle: „Sul on õigus, kui sa ütled: „Mul ei ole meest”,
18 sest kuigi sul on olnud viis meest, ei ole see, kellega sa praegu elad, sinu mees. Seda sa oled õigesti ütelnud.”
19 Naine ütles temale: „Isand, ma näen, et sa oled prohvet.
20 Meie esiisad kummardasid Jumalat sellel mäel, ja teie ütlete, et Jeruusalemm olevat paik, kus peab kummardama.”
21 Jeesus ütles talle: „Naine, usu mind, et tuleb tund, mil te ei kummarda Isa sellel mäel ega Jeruusalemmas!
22 Teie kummardate, mida te ei tea, meie kummardame, mida me teame,
sest pääste tuleb juutidelt.
23 Kuid tuleb tund ja see ongi juba käes, et tõelised kummardajad kummardavad Isa vaimus ja tões, sest Isa otsib neid, kes teda nõnda kummardavad.
24 Jumal on Vaim ja kes teda kummardavad, peavad teda vaimus ja tões kummardama.”
25 Naine ütles temale: „Ma tean, et tuleb Messias, keda nimetatakse Kristuseks. Kui tema tuleb, siis ta kuulutab meile kõik.”
26 Jeesus ütles talle: „Mina, kes ma sinuga räägin, olengi see.”
27 Ja sel hetkel tulid ta jüngrid tagasi ja panid imeks, et Jeesus kõneles naisega. Ometi ei öelnud keegi: „Mis sa temalt tahad?” või „Mida sa temaga räägid?”
28 Siis jättis naine oma veekannu sinna ning läks tagasi külla ja ütles inimestele:
29 „Tulge vaadake inimest, kes ütles mulle kõik, mis ma olen teinud! Kas mitte tema pole Messias?”
30 Ja nad tulid külast välja Jeesuse juurde.
31 Vahepeal palusid jüngrid teda: „Rabi, söö!”
32 Aga tema ütles neile: „Minul on süüa rooga, mida teie ei tea.”
33 Siis arutasid jüngrid omavahel: „Kas keegi on talle süüa toonud?”
34 Jeesus ütles neile: „Minu roog on see, et ma teen selle tahtmist, kes mu on läkitanud, ja lõpetan tema töö.
35 Eks te ise ütle, et veel on neli kuud, ja siis tuleb lõikus? Vaata, mina ütlen teile: Tõstke silmad ja vaadake põlde: need on juba valged lõikuseks!
36 Nüüd saab lõikaja palka ja kogub vilja igaveseks eluks, et niihästi külvaja kui lõikaja ühtlasi saaksid rõõmustada.
37 Jah, siin on tõsi see ütlus: „Üks on, kes külvab, ja teine, kes lõikab.”
38 Mina olen teid läkitanud lõikama seda, mille kallal teie pole vaeva näinud. Teised on näinud vaeva, ja teie olete tulnud nende vaeva vilja lõikama.”
39 Aga palju samaarlasi sellest külast uskus Jeesusesse naise sõnade tõttu, kes tunnistas: „Tema ütles mulle kõik, mis ma olen teinud.”
40 Kui siis samaarlased tulid tema juurde, palusid nad teda jääda nende juurde. Ja Jeesus viibis seal kaks päeva.
41 Ja Jeesuse enda sõnade tõttu hakkas temasse uskuma veel palju enam inimesi.
42 Aga naisele nad ütlesid: „Me ei usu mitte enam sinu kõne tõttu, vaid me oleme teda ise kuulnud ning teame nüüd, et tema on tõesti maailma Päästja.”

For most of our lives, we are in a search for satisfaction
   Enamiku aja oma elust, me otsime rahulolu
Many never find what they are looking for
   Väga paljud ei leia iial seda, mida nad otsivad
       They develop a coping mechanism - a ‘someday’ mentality
   Nad loovad toimetuleku mehhanismi – “ühel päeval” suhtumise
       ‘Someday’ can be so appealing, we take today for granted
   “Ühel päeval” võib olla veetlev, sest me võtame tänast iseenesest mõistetavalt

This woman has ‘someday’ mentality
   Sellel naisel on “ühel päeval” suhtumine
       “Someday the Messiah will come”
   “Ühel päeval tuleb Messias”
Jesus said, “I who speak to you, am he”
   Jeesus ütles: “Mina, kellega sa räägid, olen tema”
       And everything changes for this woman
   Ja kõik muutub selle naise jaoks
       She went to tell everyone about Jesus
   Ta läks, et rääkida kõigile Jeesusest

Jesus said, “I have food you do not know about”
   Jeesus ütles: “Mul on toitu, millest te ei tea midagi”
He gives us a key to satisfaction in life
   Ta annab meile võtme, et jõuda rahuloluni elus
       “When I live beyond my own needs, I am satisfied”
   “Kui ma elan üle oma vajaduste, mul on rahulolu”
 Satisfaction is found in:
   Rahulolu leitakse:
1. Knowing God             
1. Tundes Jumalat
2. Inviting others to know God 
2. Kutsudes teisi Jumala juurde

Inviting others to God might cost you something
   Teiste kutsumine Jumala juurde võib sulle midagi maksma minna
But you will find it is what gives you satisfaction
   Aga sa leiad, et see on see, mis annab sulle rahulolu
       Pathway to satisfaction is through selflessness
   Teerada rahuloluni on läbi isetuse
       Live beyond yourself
   Ela rohkem kui ainult iseendale

4 months and then harvest – “someday”
   4 kuud ja siis lõika – “ühel päeval”
Jesus says, “Don’t wait, today is the day, now!”
   Jeesus ütleb: “Ära oota, täna on see päev, praegu!”
       Do not wait until tomorrow
   Ära oota homseni
God is a now and present God
   Jumal on praegu ja olevikus Jumal

Õpetussõnad 16:9
Inimese süda kavandab oma teed, aga Issand juhib tema sammu.

We want to know and plan all our future
   Me tahame teada ja planeerida tervet oma tulevikku
The Lord will direct your steps today
   Issand juhib täna su samme
       Trust Him, and make the most of today
   Usalda Teda ja võta viimast tänasest päevast
       Follow God and you will enjoy the journey
   Järgne Jumalale ja sa naudid seda teekonda



No comments:

Post a Comment