Sunday, October 20, 2013

Good Shepherd – Hea karjane #8 : 20.10.13


Good Shepherd Hea karjane   8

Laulud 23:1-6
1 Taaveti laul. Issand on mu karjane, mul pole millestki puudust.
2 Haljale aasale paneb ta mind lebama, hingamisveele saadab ta mind;
3 tema kosutab mu hinge. Ta juhib mind õiguse rööbastesse oma nime pärast.
4 Ka kui ma kõnniksin pimedas orus, ei karda ma kurja, sest sina oled minuga; su karjasekepp ja su sau,
need trööstivad mind.
5 Sa katad mu ette laua mu vastaste silma all; sa võiad mu pead õliga, mu karikas on pilgeni täis.
6 Ainult headus ja heldus järgivad mind kõik mu elupäevad ja ma jään Issanda kotta eluajaks. 

This points us to eternity in heaven
   See näitab meile igavikku taevas
But this is also talking about church
   Aga see räägib ka kogudusest
       Because God has been so good and faithful to you
          Sest Jumal on olnud meile nii hea ja ustav
       Keep coming to church
          Jätka koguduses käimist

Jesus is the Chief Shepherd
   Jeesus on Ülemkarjane
That means there are under-shepherds – pastors
   See tähendab, on alamkarjased - pastorid

Efeslastele 4:11
11 Tema on see, kes on pannud mõned apostleiks ja mõned prohveteiks ja mõned evangelistideks, mõned
karjaseiks ja õpetajaiks, 

An under-shepherd takes care of someone else’s sheep
   Alamkarjane kannab hoolt kellegi teise lammaste eest

Apostlite teod 20:28   Message
28 Seepärast pange tähele iseennast ja kogu karja, kelle ülevaatajaks Püha Vaim on teid pannud, et te karjastena hoiaksite Jumala kogudust, mille ta on saanud iseenese vere läbi. 

“Feed them right, teach them about me”
   “Toida neid õigesti, õpeta neid minu kohta”
You belong to the Lord
   Sa kuulud Isandale
       But because He loves you, he gave you a pastor
          Aga kuna Ta sind armastab, andis Ta sulle pastori
       Jesus paid a high price for everyone of us
          Jeesus maksis kõrge hinna meie kõigi eest

1. Peetruse 5:2-4
2 hoidke teile hoida antud Jumala karja, mitte sunni pärast, vaid vabatahtlikult Jumala meele järgi, mitte häbiväärses kasuahnuses, vaid andunult,
3 mitte nagu isandad liisuosa üle, vaid olles karjale eeskujuks.
4 Ning siis kui Ülemkarjane saab avalikuks, võite te võtta vastu kirkuse närtsimatu pärja. 

1. Timoteosele 5:17
17 Vanemaid, kes hästi juhatavad kogudusi, peetagu kahevõrra austusväärseiks, eriti neid, kes näevad vaeva sõna ja õpetamisega. 

Pastors represent God and lead the church
   Pastorid esindavad Jumalat ja juhivad kogudust
       Jesus sees you as sheep
          Jeesus näeb sind kui lammast
       Satan sees you as sheep
          Saatan näeb sind kui lammast
       Pastors are to feed, guard, guide, encourage
          Pastorid on selleks, et toita, valvata, juhtida, julgustada

Jeremija 3:15
15 Ja ma annan teile karjaseid oma südame järgi, ja need karjatavad teid targasti ja taibukalt. 

Pastors should lead with God’s own heart
   Pastorid peaksid juhtima Jumala enda südamega
       Seeing people like Jesus
          Nähes inimesi nii nagu Jeesus
       Loving people like Jesus
          Armastades inimesi nii nagu Jeesus
       Guiding people to Jesus
          Juhatades inimesi Jeesuse juurde
       Putting others needs first
          Asetades teise vajadused ettepoole

Jeremija 23:3-4
3 Ja ma ise kogun oma lammaste jäägi kõigist maadest, kuhu ma olen nad ajanud, ja toon nad tagasi nende karjamaale; nad on siis viljakad ja neid saab palju.
4 Ja ma sean neile karjased ning nood karjatavad neid; siis  nad enam ei ehmu ega karda, ja ühtegi neist ei jää vajaka, ütleb Issand.

Matteuse 9:35-38
35 Ja Jeesus rändas läbi kõik linnad ja külad, õpetades nende sünagoogides ja jutlustades evangeeliumi Kuningriigist ja parandades kõik haigused ja kõik nõtrused.
36 Aga rahvahulka nähes hakkas tal neist hale, sest nad olid väsitatud ja vaevatud otsekui lambad, kellel ei ole karjast.
37 Siis ta ütles oma jüngritele: „Lõikust on palju, töötegijaid aga vähe.
38 Paluge siis lõikuse Issandat, et ta saadaks töötegijaid välja oma lõikusele!”

Teaching and healing
   Õpetades ja tervendades
Like sheep without a shepherd
   Nagu lammas ilma karjaseta
Pray for harvest hands
   Palveta lõikuse töökäte pärast
       Jesus multiplies himself through laborers
          Jeesus paljundab ennast läbi töötegijate
       But we are all under His authority
          Aga me kõik oleme Tema meelevalla alla

Johannese 10:12
12 Palgaline aga, kes ei ole karjane ja kelle omad lambad ei ole, kui ta näeb hunti tulemas, jätab lambad maha ja põgeneb - ja hunt kisub neid ja ajab nad laiali -, 

The wolf senses when there is no pastor, and comes to devour you
   Hunt tunnetab, kui pastorit ei ole, ja tuleb, et sind alla neelata
       You need a good pastor in your life, and a good church
          Elus on sul vaja head pastorit ja head kogudust
       God loves you enough that He has provided for you
          Jumal armastab sind piisavalt, et on sind varustanud
       We want a God dependency, not a pastor dependency
          Me tahame olla sõltuvad Jumalast, mitte pastorist

No comments:

Post a Comment