Sunday, September 18, 2022

Leping — Covenant #3 : 18.09.22

 Leping — Covenant   3

Through covenant, God comes into a binding agreement with us

   Lepingu kaudu astub Jumal meiega siduvasse kokkuleppesse

God wants relationship with us, so He made covenant

   Jumal tahab meiega suhet, seetõttu tegi Ta lepingu

Covenant gives the Lord a legal right to bless you

   Leping annab Isandale seadusliku õiguse sind õnnistada

God is committed to keeping His covenant to bless you

   Jumal on pühendunud hoidma oma lepingut, et sind õnnistada


Covenants with God are for your good

   Lepingud Jumalaga on sinu kasuks

God is good and loving, and chose you

   Jumal on hea ja armastav ja valis sinu

Bible covenants reveal God’s heart to us

   Piibli lepingud ilmutavad meile Jumala südant


Old Testament has 5 main covenants, then our New Covenant 

   Vanas Testamendis on 5 peamist lepingut, seejärel meie Uus Leping

Adam, Noah, Abraham, Moses, David = New

   Aadam, Noa, Aabraham, Mooses, Taavet = Uus


Acts 3:25 NIV Apostlite teod 3:25

25 Teie olete prohvetite ja selle lepingu lapsed, mille Jumal sõlmis teie isadega, kui ta Aabrahamile ütles: "Ja sinu soos õnnistatakse kõiki maailma suguvõsasid."


By faith, you are connected to every covenant God made

   Läbi usu oled sa ühendatud iga Jumala tehtud lepinguga


God made covenant with Moses

   Jumal tegi Moosesega lepingu


Gen 15:13-14 NLT 1. Moosese 15:13-14

13 Ja Issand ütles Aabramile: "Sa pead teadma, et su järglased on võõrastena maal, mis ei ole nende oma; nad tehakse orjadeks ja neid vaevatakse nelisada aastat.

14 Aga ka rahvast, keda nad orjavad, ma karistan, ja selle järel nad tulevad ära suure varandusega.


Ex 3:7 NLT 2. Moosese 3:7

7 Ja Issand ütles: "Ma olen küllalt näinud oma rahva viletsust, kes on Egiptuses, ja ma olen kuulnud nende kisendamist sundijate pärast; seetõttu ma tean nende valu


God makes a conditional covenant with Israel, and they agree 

   Jumal sõlmib Iisraeliga tingimusliku lepingu ja nad nõustuvad


Ex 19:5-6 NIV 2. Moosese 19:5-6

5 Ja kui te nüüd tõesti kuulate minu häält ja peate minu lepingut, siis te olete minu omand kõigi rahvaste hulgast, sest minu päralt on kogu maailm.

6 Te olete mulle preestrite kuningriigiks ja pühaks rahvaks. Need on sõnad, mis sa pead Iisraeli lastele rääkima!"


If you obey, I will make you my chosen people

   Kui te olete sõnakuulelikud, teen ma teist oma valitud rahva


Ex 24:5-8 NIV 2. Moosese 24:5-8

5 Ja ta läkitas Iisraeli laste noori mehi ohverdama põletusohvreid ja tapma härjavärsse tänuohvriks Issandale.

6 Ja Mooses võttis poole verest ning pani kausikestesse, aga teise poole verest ta piserdas altarile.

7 Siis ta võttis seaduseraamatu ja luges rahva kuuldes. Ja nad ütlesid: "Kõik, mida Issand on käskinud, me teeme ja võtame kuulda!"

8 Ja Mooses võttis verd ning piserdas rahva peale, öeldes: "Vaata, see on selle lepingu veri, mille Issand teiega on teinud kõigi nende sõnade põhjal!"


The covenant is sealed in blood

   Leping on pitseeritud verega


We see covenant with God is based on grace, not works

   Me näeme, et leping Jumalaga põhineb armul, mitte tegudel

God shows that He has a plan for everyone

   Jumal näitab, et Tal on plaan kõigi jaoks


Ex 34:5-9 NLT 2. Moosese 34:5-9

5 Ja Issand laskus alla pilve sees. Mooses astus seal tema juurde ja hüüdis Issanda nime.

6 Ja Issand möödus tema eest ning hüüdis: "Issand, Issand on halastaja ja armuline Jumal, pika meelega ja rikas heldusest ning tõest,

7 kes säilitab heldust tuhandeile, annab andeks ülekohtu ja üleastumised ning patu, aga kes siiski ei jäta süüdlast karistamata, vaid nuhtleb vanemate patud lastele ja lastelastele kolmanda ja neljanda põlveni!"

8 Siis Mooses kummardas kiiresti maani, heitis silmili maha

9 ja ütles: "Issand, kui ma nüüd olen armu leidnud sinu silmis, siis käigu Issand meie keskel! Kuigi see on kangekaelne rahvas, anna siiski andeks meie pahateod ja patt ja võta meid oma pärisosaks!"


If you obey God, it releases favor and blessing 

   Kui sa oled Jumalale sõnakuulelik, vabastab see soosingu ja õnnistuse

1. You will be God’s treasured possession 

   1. Sinust saab Jumala hinnaline omand

2. You will become a holy priest

   2. Sinust saab püha preester

3. God will defend us with our enemies

   3. Jumal kaitseb meid meie vaenlaste eest


Ex 23:22 NLT 2. Moosese 23:22

22 Aga kui sa tõesti kuulad tema häält ja teed kõike, mida ma käsin, siis ma olen sinu vaenlaste vaenlane ja vastaste vastane.


4. God is full of grace and forgiveness 

   4. Jumal on täis armu ja andestust

Our response should be to love God back

   Meie vastus peaks olema Jumalat vastu armastada


Every covenant is made for the benefit of man

   Kõik lepingud on tehtud inimese kasuks

We serve a covenant keeping God

   Me teenime lepingut hoidvat Jumalat

Jesus our promised Messiah completes covenant 

   Jeesus, meie tõotatud Messias viib lepingu täide


Mat 26:28 NLT Matteuse 26:28

28 sest see on minu lepinguveri, mis valatakse paljude eest pattude andeksandmiseks!

No comments:

Post a Comment