Sunday, April 23, 2017

Kes on Jahve? – Who is Yahweh? #6 : 23.04.17

Kes on Jahve? – Who is Yahweh?    6

Yahweh is the Lord God
   Jahve on Isand Jumal
Yahweh is the breath of life
   Jahve on eluõhk
God gave us more than 270 of His names
   Jumal andis meile rohkem kui 270 nime Tema kohta

2. Moosese 6:2-3                                         New Living Translation
2 Ja Jumal rääkis Moosesega ning ütles temale: „Mina olen Issand.
3 Mina olen ennast ilmutanud Aabrahamile, Iisakile ja Jaakobile Kõigeväelise Jumalana, aga oma nime Jahve ei ole ma neile teatavaks teinud.

       Jesus is Yahweh – the great “I AM
   Jeesus on Jahve – suur „MINA OLEN“

Johannese 11:25
25 Jeesus ütles talle: „Mina olen ülestõusmine ja elu. Kes minusse usub, see elab, isegi kui ta sureb.

There are ‘7 redemptive names’ of God
   Jumala 7 lunastavat nime
Lord our Healer, Lord our Peace, Lord is Present, Lord our Righteousness, Lord our Victory, Lord our Shepherd, Lord our provider
   Isand, meie Tervendaja; Isand, meie Rahu; Isand on kohal; Isand, meie Õiglus; Isand, meie Võit;    
   Isand, meie Karjane; Isand, meie Varustaja

1. Moosese 22:13-14                                                          New Living Translation
13 Ja Aabraham tõstis oma silmad üles, vaatas, ja ennäe, üks jäär oli rägastikus sarvipidi kinni. Ja Aabraham läks ning võttis jäära ja ohverdas selle põletusohvriks oma poja asemel.
14 Ja Aabraham pani sellele paigale nimeks „Issand näeb”. Seepärast öeldakse tänapäevalgi: „Issanda mäel ta näitab end.”

The substitute for Isaac was a miracle
   Iisaku asendaja oli ime
Jesus as our substitute was a miracle
   Jeesus meie asendajana oli ime

1. Moosese 22:2, 5, 8
2 Ja tema ütles: „Võta nüüd Iisak, oma ainus poeg, keda sa armastad, ja mine Morijamaale ning ohverda ta seal põletusohvriks ühel neist mägedest, mis ma sulle nimetan!”
5 Ja Aabraham ütles oma noortele meestele: „Jääge teie eesliga siia! Mina ja poiss läheme sinna, kummardame ja tuleme siis tagasi teie juurde.”
8 Ja Aabraham vastas: „Küllap Jumal vaatab enesele ohvritalle, mu poeg!” Nõnda läksid mõlemad üheskoos.


Abraham had unmoving faith that God would provide
   Aabrahamil oli vankumatu usk, et Jumal varustab

1. Moosese 22:10-18
10 Ja Aabraham sirutas käe ja võttis noa, et tappa oma poeg.
11 Aga Issanda ingel hüüdis teda taevast ja ütles: „Aabraham, Aabraham!” Ja tema vastas: „Siin ma olen!”
12 Siis ta ütles: „Ära pane kätt poisi külge ja ära tee temale midagi, sest nüüd ma tean, et sa kardad Jumalat ega keela mulle oma ainsat poega!”
13 Ja Aabraham tõstis oma silmad üles, vaatas, ja ennäe, üks jäär oli rägastikus sarvipidi kinni. Ja Aabraham läks ning võttis jäära ja ohverdas selle põletusohvriks oma poja asemel.
14 Ja Aabraham pani sellele paigale nimeks „Issand näeb”. Seepärast öeldakse tänapäevalgi: „Issanda mäel ta näitab end.”
15 Ja Issanda ingel hüüdis Aabrahami teist korda taevast
16 ning ütles temale: „Ma vannun iseenese juures, ütleb Issand: sellepärast et sa seda tegid ega keelanud mulle oma ainsat poega,
17 ma õnnistan sind tõesti ja teen su soo väga paljuks - nagu tähti taevas ja nagu liiva mere ääres - ja su sugu vallutab oma vaenlaste väravad!
18 Ja sinu soo nimel õnnistavad endid kõik maailma rahvad, sellepärast et sa võtsid kuulda mu häält!”

God has already provided for you through Jesus 
   Jumal on juba varustanud sind läbi Jeesuse
Yahweh made complete provision for you
   Jahve varustas sind täielikult
       Yahweh still provides for us today
   Jahve varustab meid täna endiselt

Matteuse 6:31-33
31 Ärge siis hakake muretsema, öeldes: „Mis me sööme?” või „Mis me joome?” või „Millega me riietume?”
32 Sest kõike seda taotlevad paganad. Teie taevane Isa teab ju, et te seda kõike vajate.
33 Aga otsige esmalt Jumala riiki ja tema õigust, siis seda kõike antakse teile pealegi!

Filiplastele 4:19                                                                  New Living Translation
19 Küll mu Jumal täidab kõik teie vajadused oma rikkust mööda kirkusega Kristuses Jeesuses.

       God cares about your natural needs
   Jumal hoolitseb sinu loomulike vajaduste eest

Laulud 23:1-6
1 Taaveti laul. Issand on mu karjane, mul pole millestki puudust.
2 Haljale aasale paneb ta mind lebama, hingamisveele saadab ta mind;
3 tema kosutab mu hinge. Ta juhib mind õiguse rööbastesse oma nime pärast.
4 Ka kui ma kõnniksin pimedas orus, ei karda ma kurja, sest sina oled minuga; su karjasekepp ja su sau, need trööstivad mind.
5 Sa katad mu ette laua mu vastaste silma all; sa võiad mu pead õliga, mu karikas on pilgeni täis.
6 Ainult headus ja heldus järgivad mind kõik mu elupäevad ja ma jään Issanda kotta eluajaks.

Johannese 8:56-58
56 Teie isa Aabraham tundis suurt rõõmu sellest, et ta saab näha minu päeva, ja ta nägi seda ja rõõmustas.”
57 Nüüd ütlesid juudid temale: „Sina ei ole veel viiekümneaastanegi ja tahad olla näinud Aabrahami?”
58 Jeesus ütles neile: „Tõesti, tõesti, ma ütlen teile, enne kui Aabraham sündis, olen mina.”

We have a new and better covenant with God
   Meil on uus ja parem leping Jumalaga
Whatever you need from God, go to His presence to recieve
   Mida iganes sa vajad Jumalalt, mine Tema ligiollu ja võta vastu


No comments:

Post a Comment