Sunday, July 26, 2015

Jõud varanduse soetamiseks – Power to get Wealth #2 : 26.07.15

Jõud varanduse soetamiseks – Power to get Wealth   2

Wealth from a Jewish point of view
   Jõukus juudi vaatenurgast
Christians have the same covenant, plus better promises
   Kristlastel on sama leping, pluss paremad tõotused

5. Moosese 8:18
18 vaid tuleta meelde Issandat, oma Jumalat, et see on tema, kes annab sulle jõu varanduse soetamiseks, et kinnitada lepingut, mille ta vandudes tegi su vanematega, mis nüüd ongi teostunud!
                 
God has given us a guarantee to prosper
   Jumal on andnud meile garantii õitsenguks
What you believe determines what you will receive
   See, mida sa usud, määrab ära selle, mille sa vastu võtad

To prosper, you need a servant’s heart
   Õitsenguks on sul vaja teenija südant
            Serve others with joy
   Teeni teisi rõõmuga
            Jews understand importance of being connected
   Juudid mõistavad ühenduses olemise tähtsust
            Serve one another through your business
   Teenige üksteist oma äri kaudu

Johannese 13:4-9
4 tõusis ta õhtusöömaajalt üles, pani oma kuue ära, võttis rätiku ning sidus selle endale vööle.
5 Seejärel kallas ta vett vaagnasse ning hakkas pesema jüngrite jalgu ja kuivatama rätikuga, mis oli tal vööl.
6 Siis tuli ta Siimon Peetruse juurde. Too ütles temale: "Issand, kas sina tahad pesta minu jalgu?"
7 Jeesus vastas: "Mida mina teen, seda sina praegu ei tea, aga küll sa pärast saad aru."
8 Peetrus ütles talle: "Mitte mingil juhul ei pese sina mu jalgu!" Jeesus vastas talle: "Kui mina sind ei pese, siis ei ole sul osa minuga."
9 Siimon Peetrus ütles talle: "Issand, ära siis pese üksnes mu jalgu, vaid ka käsi ja pead."

:12-15
12 Kui ta nüüd nende jalad oli pesnud ja oma kuue võtnud ning jälle lauda asunud, ütles ta neile: "Kas te saate aru, mida ma olen teile teinud?
13 Te hüüate mind "Õpetaja" ja "Issand", ja seda te ütlete õigesti, sest see ma olen.
14 Kui nüüd mina, Issand ja Õpetaja, olen teie jalgu pesnud, siis tuleb teilgi pesta üksteise jalgu,
15 sest ma olen teile andnud eeskuju, et teiegi teeksite nõnda, nagu mina olen teile teinud.

Jesus set the example for us to serve
   Jeesus näitas meile eeskuju teenides

Luuka 22:26
26 Nõnda ei tohi olla teie seas, vaid suurim teie seas olgu nagu noorim, ja juht nagu see, kes teenib.

           
You can’t serve someone right, unless you honor them
   Sa ei saa teenida kedagi õigesti, kui sa teda ei austa

Johannese 12:4-5
3 Maarja võttis nüüd naela ehtsat, hinnalist nardisalvi, võidis
Jeesuse jalgu ja kuivatas neid oma juustega, ning koda täitus salvi lõhnast. 
4 Aga üks ta jüngritest, Juudas Iskariot, kes valmistus teda ära andma, ütles:
5 "Miks seda salvi ei ole kolmesaja teenari eest müüdud ja raha antud vaestele?"

People who serve right, appreciate being served
   Inimesed, kes teenivad õigesti, hindavad seda, kui neid teenitakse

:7-8
7 Siis ütles Jeesus: "Jäta naine rahule, et ta seda hoiaks minu matmise päevaks.
8 Vaeseid on ju alati teie juures, aga mind ei ole teil alati."

Giving to the poor will not solve poverty
   Vaestele andmine ei lahenda vaesust
            Poor are poor because of a lack of knowledge
   Vaesed on vaesed teadmiste puudumise tõttu
            Poor people will always be with you
   Vaesed inimesed on alati koos sinuga
            We need to be taught how to get and keep money
   Meile tuleb õpetada, kuidas saada ja hoida raha

What you do, and way you do it, describes you
   See, mida sa teed, ja see, kuidas sa seda teed, kirjeldab sind
            Do what you do with excellence, not ashamed
   Tee, mida sa teed, silmapaistvalt, mitte häbi tundes
            Because we are all connected together
   Sest me oleme kõik ühenduses

1. Korintlastele 12:12
12 Sest nii nagu ihu on üks tervik ja sel on palju liikmeid, aga kõik selle ihu liikmed, kuigi neid on palju, on üks ihu, nõnda on ka Kristus.

:21
21 Ent silm ei või öelda käele: "Mul ei ole sind tarvis!" või jälle pea jalgadele: "Mul ei ole teid tarvis!"

:27
27 Teie olete aga Kristuse ihu ning igaüks omast kohast tema liikmed.

Every member is important
   Iga liige on oluline
Serve and value everyone
   Teeni ja hinda igaüht

Filiplastele 2:2-9
2 siis tehke mu rõõm täielikuks sellega, et te mõtlete ühtmoodi, et teil on sama armastus, et olete üksmeelsed ja ühtviisi mõtlejad
3 ega tee midagi kiusu ega auahnuse pärast, vaid peate alandlikkuses üksteist ülemaks kui iseennast,
4 nii et ükski ei pea silmas mitte ainult oma, vaid ka teiste kasu.
5 Mõtelge iseenestes sedasama, mida Kristuses Jeesuses:
6 kes, olles Jumala kuju, ei arvanud osaks olla Jumalaga võrdne,
7 vaid loobus iseenese olust, võttes orja kuju, saades inimese sarnaseks; ja ta leiti välimuselt inimesena.
8 Ta alandas iseennast, saades kuulekaks surmani, pealegi ristisurmani.
9 Seepärast on Jumal tõstnud ta kõrgemaks kõrgest ja annetanud talle selle nime, mis on üle iga nime,

Serve with excellence and God will reward you
   Teeni laitmatult ja Jumal tasub sulle
Do something so God can reward you
   Tee midagi, et Jumal saaks sulle tasuda
You achieve wealth by serving others God’s way
   Sa saavutad rikkuse, teenides teisi Jumala viisil


No comments:

Post a Comment