Sunday, April 19, 2015

Armastatud et võita – Loved to win #2 : 19.04.15

Armastatud et võita – Loved to win   2

Roomlastele 8:37
37 Kuid selles kõiges me saame täieliku võidu tema läbi, kes meid on armastanud.

Roomlastele 5:17
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.

You can, and should, reign in life through Jesus
   Sa saad ja sa peaksid valitsema elus läbi Jeesuse
            God has predestined you and called you
        Jumal on sind ettemääranud ja sind kutsunud
            We just need to receive it
        Me peame selle lihtsalt vastu võtma
But for us to receive, the price of sin must be paid
   Aga selleks, et me saaks vastu võtta, peab patu hind makstud olema
            God loves you so much He paid it
        Jumal armastas sind nii palju, et Ta maksis selle ära

What did Jesus do because He loved you?
   Mida tegi Jeesus, selle pärast et ta armastab sind?
            He was the Passover Lamb
        Ta oli Paasatall
            He was Day of Atonement sacrifices
        Ta oli Lepituspäeva ohvrid
                        2 goats, one sacrificed, one sent to demon
            2 kitse, üks ohverdatud, üks saadetud deemonile

Sin is not mans problem, spiritual death is
   Patt ei ole inimese probleem, vaid vaimne surm
            Being separated from God
        Olles eraldatud Jumalast
Atonement covered sins for 1 year
   Lepitus kattis patu 1 aastaks
            One shed blood, the other carried the curse
        Üks valas verd, teine kandis needust

Laulud 88:4-9 ( ENGl 3-8)
4 Sest mu hing on täis õnnetust ja mu elu on jõudnud surmavalla lähedale.
5 Mind arvatakse nende liiki, kes lähevad alla hauda; ma olen nagu mees, kellel ei ole rammu!
6 Olen valla lastud surnute juurde, just nagu mahalöödud, kes lebavad hauas, keda sa enam ei meenuta, kes sinu käest on lõigatud ära.
7 Sina oled mind pannud kõige sügavamasse hauda, pimedasse paika, suurtesse sügavustesse.
8 Su vihaleek lasub mu peal, ja kõigi oma lainetega vaevad sa mind. Sela.
9 Mu tuttavad oled sa ajanud minust eemale ja oled mind teinud neile jäleduseks, ma olen kinni ega pääse välja.

If Jesus went to Paradise when He died, who paid for curse?
   Kui Jeesus läks Paradiisi kui Ta suri, siis kes maksis needuse?
            Jesus has to fulfill every part of Old Covenant
        Jeesus täitis kõik Vana Lepingu osad
            He fulfilled what both goats did
        Ta täitis mõlema kitse osad

Laulud 88:10-13(Engl 9-12)
10 Mu silmad on otsa jäänud mu viletsuse pärast; sind, Issand, ma hüüan appi kogu päeva, ma laotan välja oma käed sinu poole.
11 Kas sina teed imet surnutele? Või tõusevad kadunud üles sind kiitma? Sela.
12 Kas jutustatakse hauas sinu heldusest, kadupaigas sinu ustavusest?
13 Kas tuntakse pimeduses sinu imetöid ja su õiglust unustusemaal?

Ilmutuse 1:18
18 ja Elav. Ma olin surnud, ning ennäe, ma elan igavesest ajast igavesti ning minu käes on surma ja surmavalla võtmed.

Jesus is talking about spiritual death, and now alive
   Jeesus räägib vaimsest surmast, aga nüüd elab
Jesus died spiritually, went to hell, paid penalty of sin
   Jeesus suri vaimselt, läks põrgusse, maksis patu palga
            Jesus was first to be raise from Spiritual death
        Jeesus oli esimene, kes tõsteti üles Vaimsest surmast
            Now we have too, we’re born again
        Nüüd oleme meie ka, me oleme uuestisündinud

Laulud 88:14-17 (English 13-16)
14 Aga mina hüüan sind appi, Issand! Ja mu palve jõuab vara su ette.
15 Miks sina, Issand, heidad ära mu hinge ja paned oma palge mu eest varjule?
16 Ma olen vilets ja vaagun hinge oma noorusest alates, ma kannan su ränki lööke, olen nõutu.

Jesus said; Father into your hands I commit my spirit
   Jeesus ütles: Isa sinu kättesse ma annan oma hinge
            Jesus went to hell as our substitute
        Jeesus läks põrgusse meie asendajana
                 
Jesaja 53:4-11
4 Ent tõeliselt võttis ta enese peale meie haigused ja kandis meie valusid. Meie aga pidasime teda vigaseks, Jumalast nuhelduks ja vaevatuks.
5 Ent teda haavati meie üleastumiste pärast, löödi meie süütegude tõttu. Karistus oli tema peal, et meil oleks rahu, ja tema vermete läbi on meile tervis tulnud.
6 Me kõik eksisime nagu lambad, igaüks meist pöördus oma teed, aga Issand laskis meie kõigi süüteod tulla tema peale.
7 Teda piinati ja ta alistus ega avanud suud nagu tall, keda viiakse tappa, nagu lammas, kes on vait oma niitjate ees, nõnda ei avanud ta oma suud.
8 Surve ja kohtu läbi võeti ta ära, kes tema sugupõlvest mõtles sellele, et ta lõigati ära elavate maalt, ja teda tabas surm mu rahva üleastumise pärast?
9 Temale anti haud õelate juurde, kurjategijate juurde, kui ta suri, kuigi ta ei olnud ülekohut teinud ega olnud pettust ta suus.
10 Aga Issand arvas heaks teda alandada haigustega. Kui ta iseenese on andnud süüohvriks, saab ta näha tulevast sugu, ta elab kaua ja Issanda tahe teostub tema läbi.
11 Pärast oma hingevaeva saab ta näha valgust ja rahuldust tunda; oma tarkusega teeb mu õiglane sulane paljusid õigeks, sest ta kannab nende patusüüd. 

God sent Jesus because He loves you
   Jumal saatis Jeesuse, sest Ta armastab sind
Jesus did it all because He loves you
   Jeesus tegi seda kõike, sest Ta armastab sind
            Now we can be victorious
        Nüüd me saame olla võidukad

Apostlite teod 2:24
24 Aga Jumal on tema üles äratanud, päästes ta surmavaludest, seepärast et surmal ei olnud väge teda pidada oma võimuses.

Roomlastele 4:25
25 kes loovutati meie üleastumiste pärast ja äratati üles meie õigekssaamise pärast.

There came a point where sin was paid
   Tuli aeg, kus patu eest oli makstud
At that moment Jesus was alive again
   Sellel momendil oli Jeesus taas elus
                 
Apostlite teod 13:33
33 et Jumal Jeesust üles äratades on täielikult täitnud tõotuse nende lastele, meile - nagu ka teises laulus on kirjutatud: "Sina oled mu Poeg, täna ma olen su sünnitanud."

1. Peetruse 3:18
18 Sest ka Kristus kannatas pattude pärast üheainsa korra, õige ülekohtuste eest, et ta teid juhiks Jumala juurde, olles küll ihu poolest surmatud, ent elustatud vaimu läbi,

Koloslastele 1:18
18 ja ta on oma ihu, koguduse pea. Tema on algus, esmasündinu surnuist, et ta kõiges saaks esimeseks.

            Your sin has been paid for, now you can overcome

        Sinu patu eest on makstud, nüüd sa saad võitu

No comments:

Post a Comment