Sunday, January 12, 2014

Tips to walking in your Promise – Näpunäited käimiseks oma tõotuses #1 : 12.01.14

Tips to walking in your Promise – Näpunäited käimiseks oma tõotuses   1

Promise land represents the victorious life Jesus provides
   Tõotatud maa tähistab võidukat elu, mis tuleb läbi Jeesuse
It was God’s plan that they take the land
   Jumala plaan oli, et nad võtavad maa
But most did not believe it was possible
   Enamus ei uskunud, et see võimalik oleks
                 We can choose to stay in unbelief
      Me võime valida jääda uskmatusse
                 Or we can choose to step into blessings, by faith
      Või valida astuda õnnistustesse läbi usu

God tells them what the promise land is like
   Jumal ütleb neile, missugune tõotatud maa on
Promises are based on God’s Word
   Tõotused põhinevad Jumala Sõnal

5 Moosese 28:1-14
1 Ja kui sa tõesti kuulad Issanda, oma Jumala häält ja pead
hoolsasti kõiki tema käske, mis ma täna sulle annan, siis tõstab sind
Issand, su Jumal, kõrgemaks kõigist rahvaist maa peal. 

2 Ja kõik need õnnistused saavad sulle osaks ja tabavad sind, kui
sa võtad kuulda Issanda, oma Jumala häält. 
3 Õnnistatud oled sa linnas ja õnnistatud oled sa väljal. 

4 Õnnistatud on su ihuvili, su maapinna saak, su karja
juurdekasv, su veiste vasikad ning su lammaste ja kitsede talled. 

5 Õnnistatud on su korv ja su leivaküna. 

6 Õnnistatud oled sa tulles ja õnnistatud oled sa minnes. 

7 Issand paneb vaenlased, kes kipuvad sulle kallale, su ette
kaotust kandma: ühte teed nad tulevad su vastu, aga seitset teed nad
põgenevad su eest. 

8 Issand käsib seda õnnistust olla sinuga su aitades ja kõiges,
mille külge sa oma käe paned, ja ta õnnistab sind maal, mille Issand,
su Jumal, sulle annab. 

9 Issand ülendab sind enesele pühitsetud rahvaks, nagu ta sulle on
vandega tõotanud, kui sa pead Issanda, oma Jumala käske ja käid tema
teedel. 

10 Ja kõik maailma rahvad näevad, et sinule on pandud Issanda
nimi, ja nad kardavad sind. 

11 Ja Issand annab sulle külluses head su ihuvilja, karja kasvu
ja maapinna saagi poolest maal, mille Issand, su Jumal, vandega su
vanemaile on tõotanud sulle anda. 

12 Issand avab sulle oma rikkaliku varaaida, taeva, andes su maale
vihma õigel ajal ja õnnistades kõiki su kätetöid; ja sina võid
laenu anda paljudele rahvastele, aga sa ise ei tarvitse laenata. 

13 Ja Issand paneb sind peaks ja mitte sabaks, sa lähed ikka
ülespoole, aga mitte allapoole, kui sa kuulad Issanda, oma Jumala
käske, mida ma täna sind käsin pidada ja täita, 

14 ja kui sa ei kaldu kõrvale kõigist sõnadest, mis ma täna teile
käsuna annan, ei paremale ega vasakule, ega käi teiste jumalate
järel, et neid teenida. 

       You can believe God will provide abundant provision
   Sa võid uskuda, et Jumal varustab külluslikult

5 Moosese 28:45
45 Ja sinu peale tulevad kõik need needused, jälitavad sind ja
tabavad sind, kuni sa hävid, sellepärast et sa ei ole võtnud kuulda
Issanda, oma Jumala häält, et sa pead pidama tema käske ja seadlusi,
mis ta sulle on andnud, 

Healing is not God’s best, divine health is
   Tervenemine ei ole Jumala parim, taevalik tervis on
       Knowing God’s Word is the key to the promises
   Jumala Sõna tundmine on võti tõotuste juurde

Joshua believe God over what it looked like
Joosua uskus Jumalat üle selle, kuidas olukord välja nägi
       God picked a fighter to enter the promise land
   Jumal valis võitleja, kes siseneks tõotatud maale

5 Moosese 31:7-8
7 Ja Mooses kutsus Joosua ning ütles temale kogu Iisraeli silma ees: „Ole vahva ja tugev, sest sina pead viima selle rahva maale, mille Issand vandega nende vanemaile on tõotanud neile anda, ja sina
pead andma selle neile pärisosaks!
8 Ja Issand ise käib su ees, tema on sinuga, tema ei lahku sinust ega jäta sind maha. Ära karda ega kohku!”

You will have to stand against fear
   Sa pead hirmule vastu seisma

5 Moosese 31:23
Ja Issand andis käsu Joosuale, Nuuni pojale, ning ütles: „Ole vahva
ja tugev, sest sina pead viima Iisraeli lapsed sellele maale, mille
ma vandega olen tõotanud neile anda, ja mina olen sinuga!”

Joosua 1:1-9
1 Ja pärast Issanda sulase Moosese surma kõneles Issand Nuuni poja Joosuaga, Moosese teenriga, öeldes: 
2 „Mooses, mu sulane, on surnud. Ja nüüd võta kätte, mine üle Jordani, sina ja kogu see rahvas, maale, mille ma annan neile, Iisraeli lastele!
3 Kõik paigad, kuhu teie jalatald astub, annan ma teile, nagu ma Moosesele olen öelnud:
4 kõrbest ja siit Liibanonist kuni suure jõeni, Frati jõeni, kogu hettide maa kuni suure mereni päikeseloojaku pool saagu teie maa-alaks.
5 Ükski ei suuda sulle vastu panna kogu su eluajal; nõnda nagu ma olin Moosesega, nõnda ma olen sinuga, ma ei lahku sinust ega jäta sind maha.
6 Ole vahva ja tugev, sest sina pead andma sellele rahvale pärisosaks maa, mille ma vandega nende vanemaile tõotasin anda neile! 
7 Ole ainult vahva ja hästi tugev, tehes hoolsasti kogu Seaduse järgi, mille mu sulane Mooses sulle andis; ära kaldu sellest ei paremale ega vasakule, et sa võiksid teha targasti kõikjal, kuhu sa lähed!
8 Ärgu lahkugu see Seaduse raamat sinu suust, vaid mõtle sellele päeval ja öösel, et sa peaksid hoolsasti kõike, mis sinna on kirjutatud, sest siis õnnestub su teekond ja siis on sul kordaminek!
9 Eks ole mina sind käskinud: Ole vahva ja tugev! Ära kohku ja ära karda, sest Issand, su Jumal, on sinuga kõikjal, kuhu sa lähed!” 

To walk in the promise, you must be strong and courageous
   Selleks, et käia tõotuses, pead sa olema tugev ja julge
Walk by faith not by sight
   Käi usus, mitte nägemises

Joosua 1:16-18
16 Ja nad vastasid Joosuale, öeldes: „Me teeme kõik, mida sa
meid käsid, ja läheme igale poole, kuhu sa meid läkitad. 

17 Nagu me kõiges kuulasime Moosest, nõnda tahame kuulata
sind! Olgu ainult Issand, su Jumal, sinuga, nagu ta oli
Moosesega!  

18 Igaüks, kes paneb vastu su käsule ega kuula sinu sõnu
kõiges, mida sa meid käsid teha, surmatagu! Ole ainult vahva ja
tugev!”  
Efeslastele 6:10-11
10 Viimaks veel: saage vägevaks Issandas ja tema tugevuse jõus! 

11 Pange ülle Jumala sõjavarustus, et te suudaksite seista kuradi
salanõude vastu! 

Or fight is against the devil
   Meie võitlus on saatana vastu
            Put on the armor of God; trust God and stand
        Pane selga Jumala sõjavarustus; usalda Jumalat ja seisa
            The way we stand is to learn the Word
        Me seisame Jumala Sõna õppides
                     What does God say is yours?
          Mille kohta ütleb Jumal, et see on sinu oma?
           
Your promise land is waiting, be strong and courageous
   Sinu tõotatud maa ootab, ole tugev ja julge
  

No comments:

Post a Comment