Sunday, March 5, 2023

Kuidas ma tean… ? — How do I know… ? #1 : 05.03.23

 Kuidas ma tean… ? — How do I know… ?     1

How do I know there is a God?

   Kuidas ma tean, et Jumal on olemas?

A person is not bad if they question if there is a God

   Inimene ei ole halb, kui ta Jumala olemasolus kahtleb


1. Cor 8:6 NLT 1. Korintlastele 8:6

6 siis meie jaoks on ometi ainult üks Jumal, Isa, kellest on kõik asjad, ja meie tema juurde teel, ning üks Issand, Jeesus Kristus, kelle läbi on kõik, ja ka meie tema läbi.


Your story is the most powerful tool you have

   Sinu lugu on kõige võimsam tööriist, mis sul on

We have evidence that God does exist

   Meil on tõendeid selle kohta, et Jumal on olemas


There is only one correct world-view — Christianity 

   On ainult üks õige maailmavaade - kristlus

Where you came from

   Kust sa tulid

Meaning of your existence

   Sinu olemasolu tähendus

What is right and wrong

   Mis on õige ja mis vale

What is your destiny

   Milline on sinu saatus


Evolution has been a theory since 1859

   Evolutsioon on üks teooria aastast 1859

There is no evidence of any animal mutating into another species 

   Puuduvad igasugused tõendid selle kohta, et ükski loom oleks muteerunud teiseks liigiks

You are more than just matter, you are a person

   Sa oled palju enam kui lihtsalt mateeria, sa oled isik


Some say, “There is no right or wrong”

   Mõned ütlevad: “Ei ole olemas õiget ega valet”

Morality is either meaningless 

   Moraal on pigem mõttetu

Or it must be grounded in an unchanging standard — God

   Vastasel juhul peab see põhinema muutumatul standardil - Jumalal


It is scientifically impossible to be an atheist

   Teaduslikult on võimatu olla ateist

No one knows everything, so you can’t say, “There is no God”

   Mitte keegi ei tea kõike, et öelda: “Jumalat ei ole”

The smartest person alive knows less than 1% of everything 

   Ka kõige targem inimene teab vähem kui 1% kõigest

No one can confidently say “There is no God”

   Keegi ei saa kindlalt väita: “Jumalat pole olemas”




Ps 14:1 NLT Laulud 14:1

1 Meeletu ütleb oma südames: "Jumalat ei ole!" Nad talitavad riivatult ja jõledasti, ei ole kedagi, kes head teeb.


You can be agnostic — I do not know if there is a God

   Sa võid olla agnostic – ma ei tea, kas Jumal on olemas

I do not need all knowledge to say there is a God

   Mul ei ole vaja kõiki teadmisi, et öelda, et Jumal on olemas

I know God exists, I met Him, talk to Him, He is my friend

   Ma tean, et Jumal on olemas, ma sain Temaga kokku, räägin Temaga, Ta on mu sõber


Romans 1:19-20 NLT Roomlastele 1:19-20

19 sest et see, mida teatakse Jumalast, on nende keskel avalik, Jumal on seda neile avaldanud.

20 Tema nähtamatu olemus, tema jäädav vägi ja jumalikkus on ju maailma loomisest peale nähtav, kui mõeldakse tema tehtule, nii et nad ei saa endid vabandada,


There is a lot of evidence that tell us God does exist 

   Jumala olemasolu poolt räägib palju tõendeid


Acts 17:27 NIV Apostlite teod 17:27

27 et nad otsiksid Jumalat, kas nad ehk saaksid teda käega katsuda ja leida, kuigi tema küll ei ole kaugel ühestki meist


It still takes an element of faith to believe in Him

   Temasse uskumiseks on vaja usuelementi


Ps 63:1-8 NIV Laulud 63:2-9

2 Jumal, sina oled mu Jumal, sind ma otsin vara. Sinu järele januneb mu hing, sind ihaldab mu ihu nagu kuival ja põuasel maal, kus pole vett.

3 Nõnda ma vaatasin sind pühamus, et näha su väge ja su auhiilgust.

4 Sest sinu heldus on parem kui elu; mu huuled ülistavad sind.

5 Nõnda ma tahan sind tänada oma eluaja; sinu nimel ma tõstan üles oma pihud.

6 Nagu rasvast ja õlist täitub mu hing, mu suu kiidab sind hõiskehuulil,

7 kui ma sind meenutan oma voodis ja sinule mõtlen vahikordade ajal.

8 Sest sina olid mulle abiks ja su tiibade varju all ma võin hõisata.

9 Mu hing ripub su küljes, su parem käsi toetab mind.


You can know with confidence that God is real 

   Sa võid täie veendumusega teada, et Jumal on päriselt olemas

Mat 7:7-8 NIV Matteuse 7:7-8

7 Paluge, ja teile antakse, otsige, ja te leiate, koputage, ja teile avatakse,

8 sest iga paluja saab ja otsija leiab ja igale koputajale avatakse!


Take a trusting step out of darkness, into light

   Astu usaldav samm pimedusest välja valgusesse


Rev 3:20 NLT Rev 3:20

Ennäe, ma seisan ukse taga ja koputan. Kui keegi kuuleb mu häält ja avab ukse, siis ma tulen tema juurde sisse ning söön õhtust temaga ja tema minuga.


Open your heart to Jesus, and God will make Himself real to you

   Ava oma süda Jeesusele ja Jumal teeb ennast sulle reaalseks

No comments:

Post a Comment