Sunday, October 2, 2022

Leping — Covenant #5 : 02.10.22

Leping — Covenant   5


God sealed every covenant in blood

   Jumal pitseeris kõik lepingud verega

Covenant gives God a legal right to bless you

   Leping annab Jumalale seadusliku õiguse sind õnnistada

God renewed covenant throughout generations

  Jumal uuendas lepingut läbi põlvkondade

Covenants show us God’s heart 

  Lepingud näitavad meile Jumala südant


Jer 31:31-34 NLT Jeremija 31:31-34

31 Vaata, päevad tulevad, ütleb Issand, mil ma teen Iisraeli sooga ja Juuda sooga uue lepingu:

32 mitte selle lepingu sarnase, mille ma tegin nende vanematega sel päeval, kui ma võtsin nad kättpidi, et viia nad välja Egiptusemaalt - selle mu lepingu nad murdsid, kuigi ma olin nad võtnud enese omaks, ütleb Issand -,

33 vaid leping, mille ma teen Iisraeli sooga pärast neid päevi, ütleb Issand, on niisugune: ma panen nende sisse oma Seaduse ja kirjutan selle neile südamesse; siis ma olen neile Jumalaks ja nemad on mulle rahvaks.

34 Siis üks ei õpeta enam teist ega vend venda, öeldes: "Tunne Issandat!", sest nad kõik tunnevad mind, niihästi pisikesed kui suured, ütleb Issand; sest ma annan andeks nende süü ega tuleta enam meelde nende pattu.


Promises: 

   Tõotused:

God would change our hearts

  Jumal muudab meie südamed

You will be His people

  Teist saab Tema rahvas

You can know Him personally 

  Sa võid tunda Teda isiklikult

He will forgive your sins

  Ta annab sulle patud andeks


Ezk 36:26 NIV Hesekiel 36:26

26 Ja ma annan teile uue südame ja panen teie sisse uue vaimu. Ma kõrvaldan teie ihust kivise südame ja annan teile lihase südame.


His Spirit will be in your heart

  Tema Vaim on sinu südames


The New covenant was sealed with Jesus’ blood

   Uus Leping pitseeriti Jeesuse verega


Mat 26:28 NLT Matteuse 26:28

28 sest see on minu lepinguveri, mis valatakse paljude eest pattude andeksandmiseks!


Heb 8:6 NLT Heebrealastele 8:6

6 Nüüd on aga Jeesus saanud seda ülevama ameti, mida parema lepingu vahemees ta on, mis on seadustatud paremate tõotuste alusel.


The New Covenant is superior to any other covenant

  Uus Leping on üle kõigi teiste lepingute

We get all the old, and a lot more new promises  

  Me saame kõik vanad ja palju uusi tõotusi


Heb 9:13-15 NLT Heebrealastele 9:13-15

13 Sest kui sikkude ja härgade veri ja lehma tuhk, mida piserdatakse rüvetunute peale, pühitseb liha puhtuseks,

14 kui palju enam siis Kristuse veri. Kristus, kes igavese Vaimu läbi ohverdas iseenese laitmatuna Jumalale, puhastab meie südametunnistuse surnud tegudest teenima elavat Jumalat.

15 Seepärast ongi tema uue lepingu vahemees selleks, et kutsutud - kui tema surm oli saanud lunastuseks esimese lepingu aegsetest üleastumistest - saaksid kätte igavese pärandi tõotuse.


Jesus blood is more powerful than any other blood

  Jeesuse veri on väelisem kui kõikide teiste veri

We are never alone

  Me ei ole kunagi üksi


Heb 10:12-24 NLT Heebrealastele 10:12-24

12 Aga see siin, ohverdanud üheainsa ohvri pattude eest, on jäädavalt istunud Jumala paremale käele,

13 nüüd ainult oodates, kuni ta vaenlased pannakse ta jalajäriks.

14 Sest üheainsa ohvriga on ta teinud pühitsetavad jäädavalt täiuslikuks.

15 Seda tunnistab meile ka Püha Vaim pärast seda, kui ta oli öelnud:

16 "See on leping, mille ma teen nendega pärast neid päevi, ütleb Issand: ma annan oma seadused nende südamesse ja kirjutan need nende mõistusesse.

17 Ja ma ei mäleta enam nende patte ega ülekohtutegusid."

18 Aga kus need on andeks antud, seal ei ole vaja enam mingit ohvrit pattude eest.

19 Vennad, et meil on siis Jeesuse vere varal julgus sisse minna kõige pühamasse paika 

20 selle tee on ta avanud meile uuena ja elavana vahevaiba, see on oma ihu kaudu 

21 ja et meil on suur preester Jumala koja üle,

22 siis mingem Jumala ette siira südamega usukülluses, olles südame poolest piserdamisega puhastatud kurjast südametunnistusest ja ihu poolest pestud puhta veega!

23 Pidagem vankumatult kinni lootuse tunnistusest, sest ustav on, kes seda on tõotanud.

24 Ja mõtelgem üksteisele, kuidas üksteist virgutada armastusele ja headele tegudele.


Through Jesus we receive forgiveness of sin, and the Holy Spirit

   Me saame läbi Jeesuse andestuse pattudest ja Püha Vaim

And we can do God’s will in our lives

   Ja me võime teha oma elus Jumala tahet

Our connection with God is based on love

  Meie ühendus Jumalaga põhineb armastusel

The New covenant is a Love Covenant 

  Uus Leping on Armastuse Leping


The old covenants gave us a shadow of what we have today 

   Vanad lepingud andsid meile ähmase ettekujutuse sellest, mis meil on täna

Jesus revealed a relationship with the Father

   Jeesus ilmutas suhet Isaga


John 14:23   NLT Johannese 14:23   

Jeesus vastas talle: "Kui keegi armastab mind, küll ta peab minu sõna, ja minu Isa armastab teda ja me tuleme ja teeme eluaseme tema juurde.


We are to love God with all our heart, soul, strength

  Me peame armastama Jumalat kogu oma südamest, hingest, jõust

Jesus came to show us the Father, and teach us our covenant 

  Jeesus tuli, et näidata meile Isa ja õpetada meie lepingut

Give Him all that you are

  Anna Talle kõik, kes sa oled


God provided the sacrifice for your sins

   Jumal tõi ohvri sinu pattude eest

The Son of God would lay down His own life for you

   Jumala Poeg loobus oma elust sinu eest

He gave you His righteousness 

  Ta andis sulle oma õigsuse


Heb 13:20-21 NIV Heebrealastele 13:20-21

20 Aga rahu Jumal, kes igavese lepingu verega on surnuist üles toonud lammaste suure Karjase, meie Issanda Jeesuse,

21 valmistagu teid kõiges heas tegema tema tahtmist ja saatku korda meie sees, mis on tema silmis meelepärane, Jeesuse Kristuse läbi, kellele olgu kirkus igavesti! Aamen.


The blood of Jesus gives you a better covenant

  Jeesuse veri annab sulle parema lepingu

We have a covenant with God, so we can prosper in life

  Meil on leping Jumalaga, et me võiksime elus edeneda



No comments:

Post a Comment