Sunday, September 25, 2022

Leping — Covenant #4 : 25.09.22

 Leping — Covenant   4


Covenant gives the Lord a legal right to bless you

   Leping annab Isandale seadusliku õiguse sind õnnistada

God is good and created you for a purpose 

   Jumal on hea ja ta lõi sind eesmärgi jaoks

Old Testament covenants show us God’s heart 

  Vana Testamendi lepingud näitavad meile Jumala südant

Blood was always involved to seal the covenants

  Lepingud kinnitati alati verega


Heb 9:22b Heebrealastele 9:22b

ja ilma vere valamiseta ei ole andeksandmist.


God made a covenant with David

   Jumal sõlmis lepingu Taavetiga

The eternal king will come through His family line

  Igavene kuningas tuleb Tema soost

God chose David, because God knew his heart

   Jumal valis Taaveti, sest Jumal tundis tema südant


Acts 13:22 Apostlite teod 13:22

22 Ja kui ta selle oli tagandanud, äratas ta neile kuningaks Taaveti, kellest ta ka tunnistas: "Ma olen leidnud Taaveti, Iisai poja, endale meelepärase mehe, kes teeb kõik mu tahtmist mööda."


David worshiped God in good times, and bad

  Taavet ülistas Jumalat headel ja halbadel aegadel


2. Sam 7:12-16 NLT 2. Saamueli 7:12-16

12 Kui su päevad täis saavad ja sa puhkad ühes oma vanematega, siis ma lasen tõusta sinu järglase pärast sind, kes väljub sinu niudeist, ja ma kinnitan tema kuningriigi.

13 Tema ehitab mu nimele koja ja mina kinnitan tema kuningriigi aujärje igaveseks ajaks!

14 Mina tahan olla temale isaks ja tema peab olema mulle pojaks! Kui ta eksib, siis ma karistan teda inimeste vitsaga ja inimlaste nuhtlustega!

15 Aga mu heldus ei lahku temast, nõnda nagu ma selle ära võtsin Saulilt, kelle ma kõrvaldasin su eest!

16 Ja su sugu ning su kuningriik püsivad mu ees igavesti, su aujärg on kinnitatud igaveseks!"


Jesus is the promised king in David’s family line

   Jeesus on tõotatud kuningas Taaveti soost

3 times God uses the term forever

  Jumal kasutab 3 korda sõna igavesti

But not all decedents of David honored God

  Aga mitte kõik Taaveti järeltulijad ei austanud Jumalat


Ps 89:29-37 NLT Laulud 89:30-38

30 Ma sean tema soo igaveseks ja tema aujärje nii kauaks kui taeva päevad!

31 Kui ta lapsed hülgavad mu käsuõpetuse ega käi mu seadluste järgi,

32 kui nad teotavad mu määrusi ega pea mu käske,

33 siis ma küll nuhtlen nende üleastumisi vitsaga ja nende pahategusid hoopidega,

34 kuid oma heldust ma ei tühista ega tee valeks oma ustavust!

35 Ma ei riku oma lepingut ega muuda seda, mis on lähtunud mu huulilt!

36 Ma olen korra vandunud oma pühaduse juures: tõepoolest ma ei valeta Taavetile!

37 Tema sugu püsib igavesti ja tema aujärg nagu päike minu ees;

38 nagu kuu peab ta jääma igavesti kindlaks ja nagu ustav tunnistaja pilvedes!" Sela.


Disobedient kings brought ruin to Israel 

  Sõnakuulmatud kuningad tõid Iisraelile hävingu

But God’s promise to David would be fulfilled 

  Aga Jumala tõotus Taavetile saab täidetud


Prophets begin to speak about God’s plan

   Prohvetid hakkavad rääkima Jumala plaanist


Jer 23:5-6 NLT Jeremija 23:5-6

5 Vaata, päevad tulevad, ütleb Jehoova, mil ma lasen tõusta Taavetile ühe õige võsu; tema valitseb kuningana ja tal on tulemusi, tema teeb maal õigust ja õiglust!

6 Tema päevil päästetakse Juuda ja Iisrael elab julgesti; ja see on nimi, millega teda hüütakse: "Jehoova, meie õigus!"


Isa 9:6-7 Jesaja 9:5-6

5 Sest meile sünnib laps, meile antakse poeg, kelle õlgadel on valitsus ja kellele pannakse nimeks: Imeline Nõuandja, Vägev Jumal, Igavene Isa, Rahuvürst!

6 Suur on valitsus ja otsatu on rahu Taaveti aujärjel ja tema kuningriigi üle, et seda kinnitada ja toetada kohtu ja õiglusega, sellest ajast ja igavesti! Vägede Jehoova püha viha teeb seda!


Luke 1:30-33 NLT Luuka 1:30-33

30 Ja ingel ütles talle: "Ära karda, Maarja, sest sa oled leidnud armu Jumala juures!

31 Ja vaata, sa jääd lapseootele ja tood ilmale poja ja paned talle nimeks Jeesus.

32 Tema saab suureks ja teda hüütakse Kõigekõrgema Pojaks ja Issand Jumal annab talle tema isa Taaveti trooni.

33 Ja ta valitseb kuningana Jaakobi soo üle igavesti ning tema valitsusele ei tule lõppu."


The bible reveals to us that Jesus is the Eternal King

  Piibel näitab meile, et Jeesus on Igavene Kuningas


Rom 1:2-3 NLT Roomlastele 1:2-3

2 mille Jumal on enne tõotanud oma prohvetite kaudu pühades kirjades

3 oma Pojast - kes liha poolest on sündinud Taaveti soost


Jesus is a son of David, Messiah for Israel and us

  Jeesus on Taaveti poeg, Messias Iisaraelile ja meile


What does this mean to us?

   Mida see meie jaoks tähendab?


Acts 15:8-9 Apostlite teod 15:8-9

8 Ja südametundja Jumal on neile andnud tunnistuse, andes neile Püha Vaimu otsekui meilegi,

9 ega ole teinud mingisugust vahet meie ja nende vahel, puhastades nende südamed usu läbi.


Acts 15:15-17 Apostlite teod 15:15-17

15 Sellega sobivad ühte prohvetite sõnad, nagu on kirjutatud:

16 "Pärast seda ma tulen jälle ja ehitan üles Taaveti lagunenud maja ning parandan ära tema varemed ja püstitan ta uuesti,

17 et muudki inimesed otsiksid Issandat ja kõik rahvad, kelle üle on nimetatud minu nimi, ütleb Issand, kes seda teeb


Amos 9:11-12 Aamos 9:11-12

11 Sel päeval ma püstitan jälle Taaveti lagunenud hüti, müürin kinni ta praod, püstitan jälle ta varemed ja ehitan ta üles, nagu ta oli muistseil päevil,

12 et nad saaksid pärida Edomi jäägi ja kõik rahvad, kelle üle on nimetatud minu nimi, ütleb Jehoova, kes seda teeb!


Rev 11:15 NLT Ilmutuse 11:15

15 Seitsmes ingel puhus pasunat, ja taevas kostsid valjud hääled: "Maailma kuningriik on saanud meie Issanda ja tema Kristuse omaks ning tema valitseb kuningana igavesest ajast igavesti."


Love and obey God, so you can walk in covenant 

   Armasta ja ole Jumalale sõnakuulelik, et sa võiksid käia lepingus


Rom 5:8-9 Roomlastele 5:8-9

8 Ent Jumal osutab oma armastust meie vastu sellega, et Kristus on surnud meie eest, kui me alles patused olime;

9 kui palju enam me nüüd, olles õigeks saanud tema veres, pääseme tema kaudu viha eest.


Jesus’s blood brings us into the covenants God made

   Jeesuse veri toob meid lepingusse, mille Jumal tegi


No comments:

Post a Comment